اپل یکی از برندهای معروف در زمینه هدفون است که محصولاتی با کیفیت بالا معرفی و عرضه کرده است. در همین حال، شرکت کوپرتینویی موفق شد بازار بزرگی در چین پیدا کند.

لیست پرفروش ترین ایرفون های TWS در چین در سه ماهه اول سال جاری منتشر شد. این گزارش توسط شرکت تحقیقات بازار Canalys ارائه شده است. بر اساس این گزارش، اپل در رتبه سوم این لیست قرار گرفت، در حالی که شیائومی رتبه اول را برای بزرگترین محموله ها در سه ماهه اول سال 2024 به دست آورد. هواوی در رتبه دوم قرار گرفت.

شیائومی در سه ماهه اول سال 2024 3 میلیون هدفون TWS فروخت که 76.2 درصد افزایش داشت. به گفته این شرکت تحقیقاتی بازار، هدفون‌های داخل گوشی شیائومی که اخیراً به بازار عرضه شده، سهم قابل توجهی در سهم بازار آن در فضای محصول داشته است. Canalys محصولات اخیراً عرضه شده را به عنوان یک حرکت استراتژیک برای گسترش سبد محصولات خود و جذب طیف وسیع تری از مشتریان می بیند. طبق گزارش ها، شیائومی رشد دو رقمی را در این رده محصولات برای چهار فصل متوالی حفظ کرده است.

Redmi Buds 5A که اخیراً راه اندازی شده است مجهز به درایور دینامیک 12 میلی متری است، تا 25dB ANC (حذف نویز فعال) و 5 ساعت و 30 ساعت بدون و با کیس شارژ ارائه می دهد. این کیس دارای طراحی بیضی شکل است و از استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب استفاده می کند. این شرکت این محصول را 1499 روپیه قیمت گذاری کرده است.

هواوی در سه ماهه اول 2.5 میلیون دستگاه فروخت. به گفته این شرکت تحقیقاتی، هدفون FreeBuds SE2 این شرکت تا حد زیادی به این دستاورد کمک کرده است. هواوی همچنین در چهار فصل گذشته رشد سریعی داشته است. اپل با مجموع 2 میلیون محموله در سه ماهه اول سال 2024 توانست جایگاه سوم را در چین به خود اختصاص دهد. Edifier با فروش 1.7 میلیون دستگاه در سه ماهه اول در رتبه چهارم قرار گرفت.

Canalys نشان می دهد که محموله های دستگاه های صوتی در چین در سه ماهه اول 19.5 میلیون دستگاه بوده است که نشان دهنده افزایش 21.3 درصدی نسبت به سال گذشته است.

در خبری دیگر، سامسونگ هر ساله نسل جدیدی از هدفون و محصولات خود را معرفی و عرضه می کند. در همین حال، شایعه شده است که اپل قصد دارد از ایده Gear VR تقلید کند.

اپل با هدست های واقعیت ترکیبی وقت خود را صرف کرد، اما سرانجام چند ماه پیش Vision Pro را معرفی کرد. علیرغم سر و صدای اولیه، این شرکت نتوانست بسیاری از واحدها را بفروشد. با توجه به اینکه قیمت آن 3499 دلار است، برای شروع در بخش قیمت اصلی نیست.

بر اساس گزارش ها، این شرکت به دنبال راه هایی برای مقرون به صرفه ساختن این هدست بوده است. گزینه دیگری وجود دارد که اساساً همان کاری را که سامسونگ با Gear VR انجام داد را کپی می کند تا هدست بسیار مقرون به صرفه تری ارائه دهد.

سامسونگ برای اولین بار هدست Gear VR را در سال 2015 عرضه کرد. شما یک دستگاه سازگار را به برق وصل کردید و هدست از نمایشگر و پردازنده تلفن استفاده می کرد در حالی که به عنوان یک کنترل کننده و واحد اندازه گیری اینرسی برای ردیابی چرخشی عمل می کرد. این یک راه آسان برای ارائه یک تجربه VR بود و به خوبی کار کرد. بیش از 5 میلیون دستگاه Gear VR قبل از اینکه سامسونگ در سال 2018 تولیدشان را متوقف کند، فروخته شد.

اپل یک مشکل واقعی دارد، زیرا یک هدست 3499 دلاری برای مصرف کننده عادی بسیار گران است. بر اساس گزارش ها، این شرکت در حال کار بر روی یک نسخه مقرون به صرفه تر با قیمت های بین 1500 تا 2000 دلار و مشخصات پایین تر، کاهش کیفیت تصویر و چیپست قدیمی تر است.

منبع

به این پست امتیاز دهید