xAI، یک شرکت هوش مصنوعی الون ماسک مدتی پیش تأسیس شد، وب سایت جدیدی را برای توصیف مأموریت اصلی و لیست کارکنان خود راه اندازی کرد. ایلان ماسک در توییتی گفت که هدف اصلی xAI «درک واقعیت» است. وی جزئیات دیگری ارائه نکرد.

در وب سایت xAI آمده است: “هدف xAI درک ماهیت واقعی هستی است.” xAI توسط خود ایلان ماسک رهبری می شود و دارای کارمندانی است که برخی از آنها قبلا در شرکت های بزرگ صنعت هوش مصنوعی مانند OpenAI کار کرده اند. تیم های تحقیقاتی در مایکروسافت، گوگل و دیپ مایند.

وب سایت xAI علاوه بر ایلان ماسک ایگور بابوشکین این محقق مشهور هوش مصنوعی مدتی پیش شرکت DeepMind را ترک کرد. دیگران آن را دوست دارند مانوئل کرویس و جیمی با و تونی بود آنها بر روی xAI اجرا می شوند.

ایلان ماسک اعلام کرد که تیم xAI فردا (۲۳ ژوئیه) نشست فضایی توییتر را برگزار خواهد کرد. شرکت‌کنندگان می‌توانند با تیم xAI در اتاق صوتی مجازی توییتر ملاقات کنند و از آنها سؤال بپرسند. زمان دقیق این دیدار اعلام نشده است.

وب سایت xAI روشن می کند که این شرکت از شرکت هلدینگ ایلان ماسک X Corp جدا است، اما “با X (توئیتر)، تسلا و سایر شرکت ها همکاری نزدیک خواهد داشت.

این اولین بار در اوایل مارس 1401 بود که اطلاعاتی درباره xAI فاش شد. در آن زمان، مجموعه ای از اسناد نشان می داد که ایلان ماسک شرکت xAI را در ایالت نوادا تأسیس کرده است.