اپل اولین نسخه بتای عمومی iOS 17 و iPadOS 17، watchOS 10 و macOS 14 Sonoma را منتشر کرد. اولین نسخه بتای توسعه دهنده این سیستم عامل ها حدود یک ماه پیش در دسترس قرار گرفت. اپل نسخه‌های جدید iOS، iPad OS، Watch OS و Mac OS را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) معرفی کرد.

در سال های اخیر، بتا عمومی یک رویداد بسیار مهم بوده است. اما از امسال، نسخه بتای توسعه دهنده برای کاربران عادی در دسترس است تا بتا عمومی اهمیت کمتری پیدا کند. اولین بتای عمومی سیستم عامل های اپل در اصل سومین بتای توسعه دهنده ای است که اپل هفته گذشته منتشر کرد.

بتای عمومی معمولاً به این معنی است که سیستم عامل های جدید اپل به پایداری و آماده شدن برای انتشار عمومی بسیار نزدیک هستند. اپل معمولاً هر پاییز نسخه های جدیدی را منتشر می کند.

برای دریافت اولین نسخه بتای عمومی iOS 17 و macOS 14، باید با استفاده از Apple ID خود در طرح بتای عمومی اپل ثبت نام کنید. سپس در یکی از دستگاه های سازگار به قسمت Software Update در منوی تنظیمات رفته و نسخه بتای مورد نظر را دانلود کنید. توجه داشته باشید که نسخه‌های بتا iOS 16 و macOS 13 را نیز می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

توصیه می کنیم قبل از دانلود نسخه بتا عمومی از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. نسخه‌های بتا معمولاً کاملاً پایدار نیستند و با باگ‌هایی همراه هستند و می‌توانند بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارند.

طبق گزارش Ars Technica، سیستم عامل اپل امسال تغییر چندانی نداشته است. همانطور که سازنده آیفون امسال بیشترین تمرکز خود را بر روی هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro و سیستم عامل visionOS متمرکز کرده است.