طبق گزارش تک‌کرانچ، ایلان ماسک اعلام کرد که ایکس (توییتر سابق) قابلیت کنفرانس ویدیویی را به Spaces، ویژگی مکالمه‌ی صوتی زنده می‌آورد. ماسک گفت که ایکس قصد دارد این ویژگی را تا پایان سال یا قطعاً تا اوایل سال آینده منتشر کند.

ماسک بیان کرد: «ازنظر ویژگی، در حال کار روی افزودن ویدیو به Spaces هستیم. این ویژگی ساده‌ای است که با آن می‌توانید ویدیو را روشن یا خاموش کنید.»

ماسک درادامه خاطرنشان کرد که اگر بیش از یک بلندگو در یک جلسه‌ی Spaces وجود داشته باشد، فید ویدیویی به هر فرد در حال صحبت تغییر می‌کند. این مشابه روشی است که Google Meet یا سایر پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی بلندگوی فعلی را نمایش می‌دهند.

ماسک گفت: «دیدن زبان بدن افراد حین صحبت‌کردن آنان مفید است. در‌صورت تمایل، اگر صورت و زبان بدن افراد را مشاهده کنید، اطلاعات بیشتری متوجه می‌شوید.»

با آوردن ویدیو به Spaces، ایکس احتمالاً امیدوار است که راهی برای کاربران ایجاد کند تا بدون نیاز به رفتن به پلتفرم متفرقه، با مخاطبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

ایکس ویژگی جدیدی را در تابستان دردسترس قرار داد که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای زنده را در این شبکه‌ی اجتماعی پخش کنند. این ویژگی به سرویس پخش زنده ویدیو سایر پلتفرم‌ها مانند Facebook Live و Instagram Live بسیار شبیه است.

هنگامی‌که Spaces در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، این ویژگی به‌عنوان رقیب مستقیم پلتفرم Clubhouse در نظر گرفته شد که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ محبوبیت پیدا کرد. از زمان تصاحب شبکه‌ی اجتماعی ایکس، ماسک تغییر عمده‌ای در Spaces ایجاد نکرده است؛ به‌جز تغییر نام ویژگی از توییتر Spaces به ایکس Spaces.

ماسک در جلسه‌ی Spaces با حضور اندرو تیت، ویوک راماسوامی، الکس جونز و دیگر چهره‌های جنجالی خبر اضافه‌شدن ویدیو را اعلام کرد.

مدیرعامل تسلا پس از بازگردانی حساب الکس جونز، جلسه‌ی Spaces را میزبانی کرد. الکس جونز به‌دلیل ترویج تئوری‌های توطئه درباره‌ی تیراندازی در مدرسه‌ی Sandy Hook در سال ۲۰۱۲ که به مرگ ۲۸ نفر منجر شد، بدنام شده بود.