«ایلان ماسک» از زمانی که شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرد (بیش از یک سال پیش)، قصد داشته است که این برنامه را به «اپلیکیشن همه‌چیز» تبدیل کند. او درواقع می‌خواهد پلتفرم ایکس امکانات مختلفی مانند امور مالی و انتقال وجه، خرید و دیگر سرویس‌های مشابه را در اختیار کاربران بگذارد. اکنون این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2024 قابلیت پرداخت‌های همتابه‌همتا را راه‌اندازی کند.

براساس اعلام بلاگ رسمی ایکس، این پلتفرم قصد دارد 2024 را به سالی انقلابی برای خود تبدیل کند. ایکس در چند ماه گذشته به‌دنبال کسب مجوزهای لازم برای راه‌اندازی سرویس پرداخت‌های همتابه‌همتا بوده است. در ماه دسامبر (دی‌ماه 1402) این پلتفرم از سوی دوازده ایالت آمریکا مجوز مربوطه را دریافت کرد و حالا با اضافه‌شدن ایالت‌های آرکانزاس و پنسیلوانیا به این جمع، این تعداد به 14 عدد رسیده است.

پرداخت‌های همتابه‌همتا در اپلیکیشن ایکس

در چشم‌اندازی که ماسک قصد دارد به آن برسد، کاربران ایکس می‌توانند برای دیگران در این پلتفرم پول ارسال کنند. در پست وبلاگ ایکس، این شرکت ادعا می‌کند که پرداخت‌های همتابه‌همتا را در سال جاری میلادی راه‌اندازی می‌کند.

ماسک در پستی در ماه جولای (تیرماه 1402) در ایکس گفت که این شرکت قصد دارد «ارتباطات جامع و قابلیت اداره کل دنیای مالی شما» را در بر بگیرد. پیش‌ازاین نیز ایکس قابلیتی را با مشارکت شرکت تجارت eToro معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد به ارزهای دیجیتال، سهام و انواع دارایی‌های مالی خود دسترسی داشته باشند.

اعلامیه امروز ایکس همچنین می‌گوید که هوش مصنوعی بخشی از آینده این پلتفرم خواهد بود. در این پست توضیح داده شده است که xAI، شرکت هوش مصنوعی ماسک، علاوه بر ویژگی‌ «مشاهده پست‌های مشابه»، امکان مشاهده پست‌های غیرمشابه را نیز اضافه خواهد کرد.

این شرکت در اعلامیه خود قابلیت‌های اضافه‌شده به ایکس در سال 2023 را نیز یادآوری کرد. امکان برقراری تماس‌های ویدیویی و صوتی، قابلیت جستجوی شغل در X Hiring و معرفی هوش مصنوعی Grok از ویژگی‌های جدید شبکه اجتماعی ایکس در سال 2023 بوده است.