در نهایت، هدف ماسک این است که با فراهم کردن منابع برای تمدن بیگانه در مریخ، اولین گام بشریت به سمت تبدیل شدن به یک گونه چند سیاره ای را بردارد. بنیانگذار اسپیس ایکس معتقد است که برای تحقق این هدف، جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر با میلیون ها تن ذخایر مورد نیاز است تا شهرک نشینان بتوانند شروع به استخراج و ساخت و رشد منابع لازم در مریخ کنند و در نهایت به خودکفایی برسند. .

ایجاد تمدن مریخی به تعداد باورنکردنی پرتاب (10 بار در روز) و ارسال ناوگانی متشکل از صدها موشک به مریخ در طول پنجره عبور کوتاهی که هر 26 ماه یکبار بین زمین و مریخ باز می شود، نیاز دارد. ماسک معتقد است که انسان ها می توانند سیاره ای بایر مانند مریخ را به جهانی قابل سکونت تبدیل کنند.

ایجاد تمدن مریخی مستلزم پرتاب 10 سفینه فضایی در روز است

اینکه چقدر می توانید دیدگاه مریخی ایلان ماسک را باور کنید به علاقه شما به آن و احساس شما در مورد دشواری ایجاد جوامع قابل سکونت در دنیای غیرقابل سکونت مانند مریخ بستگی دارد. چالش های مهندسی بسیار زیاد است. اما کارمندان با استعداد اسپیس ایکس همیشه به وعده های ماسک عمل کرده اند. پس چرا باید این بار متوقف شوند؟

هشت سال پیش، زمانی که ماسک برای اولین بار برنامه های خود را برای مریخ ارائه کرد، آنها جاه طلب، دیوانه و بزرگ به نظر می رسیدند. این سه صفت را می توان حتی امروز در رویای مریخی ماسک به کار برد. اما با توجه به اینکه اسپیس ایکس قبلا چندین بار استفاده از موشک ها را ثابت کرده است و یک کارخانه شلوغ برای ساخت بزرگترین موشک جهان در تگزاس ساخته است، جنبه دیوانه کننده چشم انداز مریخ کمی کاهش یافته است.

ماسک در پایان سخنرانی به کارکنان خود گفت: ما می توانیم این کار را انجام دهیم. با همه آنچه گفته شد، امروز دیگر نمی توان دیدگاه اسپیس ایکس برای مریخ را به طور کامل نادیده گرفت.