چند ماه پیش گزارشی مبنی بر ایجاد شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک منتشر شد و حالا ثروتمندترین مرد جهان رسما از راه اندازی این شرکت به نام xAI خبر داده است. این شرکت می خواهد واقعیت جهان را درک کند.

ایلان ماسک در یک توییت کسانی که در مورد راه اندازی این شرکت پست کردند فقط به درک واقعیت اشاره کردند. با این حال، اطلاعات بیشتر در این مورد در وب سایت رسمی این شرکت موجود است.

شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک می خواهد ماهیت جهان را درک کند

به گفته وب سایت رسمی xAI، هدف از ایجاد این شرکت درک ماهیت واقعی جهان است. تیم این شرکت توسط ایلان ماسک رهبری می‌شود و اعضای آن افرادی هستند که در گذشته در شرکت‌های معروف هوش مصنوعی مانند Google Research، Microsoft Research، DeepMind و OpenAI کار کرده‌اند.

تیم xAI فردا میزبان یک جلسه در فضای توییتر خواهد بود. در این رویداد کاربران می توانند با اعضای شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک ملاقات کرده و از آنها سوال بپرسند. در حال حاضر زمان دقیق این دیدار اعلام نشده است.

طبق وب سایت xAI، این شرکت متعلق به شرکت مادر ایلان ماسک x Corp نیست، اما با سایر شرکت های x Corp از جمله توییتر و تسلا همکاری نزدیک خواهد داشت.

گزارشی در مورد ایجاد X.AI برای اولین بار در ماه آوریل منتشر شد. در آن زمان اطلاعات کمی در مورد این شرکت وجود داشت، اما گفته می شد که ایلان ماسک به دنبال جذب سرمایه از سهامداران اسپیس ایکس و تسلا برای پرتاب X.AI است.

ماسک قبل از راه اندازی شرکت هوش مصنوعی xAI در این زمینه فعال بود. ماسک را یکی از بنیانگذاران شرکت OpenAI می دانند که البته در سال 2018 برای تسلا منحل شد. با محبوبیت ChatGPT، چت ربات OpenAI، ماسک شروع به انتقاد علنی از این شرکت کرد و اکنون به نظر می رسد که xAI می خواهد به رقیبی برای OpenAI تبدیل شود.