مدیرعامل اینتل خوش‌بینی زیادی به کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی (AI PC) نشان داده است و ادعا می‌کند که شرکتش با وجود داغ‌شدن تنور رقابت در این بخش، در سال‌های آینده سلطه‌ی خود را حفظ خواهد کرد.

به‌گزارش Taiwan Economic Daily، اینتل کنفرانس مطبوعاتی جدیدی را در تایپه برگزار کرد که در آن، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل و مدیران غول‌های صنعت کامپیوتر مانند ایسوس و ایسر حضور داشتند.

مدیرعامل اینتل بر این موضوع تأکید‌ کرد که با وجود افزایش غیرمنتظره‌ی رقابت در بخش PC و به‌خصوص بخش AI PC، این شرکت چگونه در سال‌های آینده سلطه‌ی خود را بر این بازار حفظ خواهد کرد.

به‌تازگی مشخص شده است که انویدیا و AMD در تلاش برای از‌بین‌بردن انحصار ایجاد‌شده‌ی اینتل و اپل، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی پردازنده های مبتنی‌‌بر معماری آرم تا سال ۲۰۲۵ هستند.

رقابت به همین‌جا محدود نمی‌شود؛ چراکه کوالکام نیز با رونمایی اسنپدراگون ایکس الیت که حداقل روی کاغذ بسیار قدرتمند به بازار لپ تاپ و کامپیوتر وارد شده، برای تیم آبی به تهدیدی جدی تبدیل شده است.

چنین پیشرفت‌هایی در‌واقع شوکی به اینتل محسوب می‌شدند؛ اما این شرکت به سبد محصولات خود اطمینان دارد و مدعی است که از رقبای بازار همچنان جلوتر است.