از نظر عملکرد، Y2 Plus با پردازنده اینتل Core i3-1115G4 (۲ هسته‌ای و ۴ رشته‌ای) یا Core i5 1155 G7 (۴ هسته‌ای و ۸ رشته‌ای) همراه است. این لپ‌تاپ با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت SSD و ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود که آن را در رده‌ی لپ‌ تاپ اقتصادی قرار می‌دهد.

انرژی دستگاه را باتری ۵۰ وات‌ساعتی با توان شارژ ۶۵ وات تأمین می‌کند. اینفینیکس مدعی است که این لپ‌تاپ تنها در ۶۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ می‌شود و به طور بالقوه در طول یک روز، کاربر را بی‌نیاز از شارژ مجدد آن می‌کند.

Y2 Plus به کیبوردی با نور پس‌زمینه و عمق ۱٫۵ میلی‌متری مجهز است و همچنین یک تاچ‌پد شیشه‌ای AG بزرگ با اندازه‌ی ۶٫۳۶ اینچی دارد.

لپ‌تاپ جدید اینفینیکس همچنین گزینه‌های اتصال زیادی در اختیار کاربر گذاشته تا بتواند تمام نیازها را پوشش دهد. این لپ‌تاپ دارای دو پورت USB-C، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، یک کارت خوان SD و یک جک هدفون است.

قیمت لپ‌ تاپ Infinix Y2 Plus از ۲۷٬۴۹۰ روپیه (۳۳۰ دلار) برای نسخه‌ی Core i3 8GB/512GB شروع می‌شود و در نسخه‌ی Core i5 16GB/512GB به ۳۴٬۹۹۰ روپیه (۴۲۰ دلار) می‌رسد. این محصول در رنگ های آبی، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.