در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، لنوو مانیتور جدید ThinkVision 27 3D خود را معرفی کرد که برای استفاده از آن نیازی به عینک‌ سه‌بعدی خاصی نیست و برای تولید محتوا طراحی شده است.

به لطف بیانیه‌ی لنوو، اکنون می‌دانیم که این مانیتور، رابط کاربری هوشمند و تعاملی 3D Explorer را به همراه مبدل 2D به 3D ارائه می‌دهد.

مانیتور ۲۷ اینچی IPS لنوو با موتور رندر سه‌بعدی داخلی خود، توانایی تبدیل تصاویر و ویدیوهای دوبعدی به سه‌بعدی را دارد و این‌کار را بدون نیاز به عینک‌ 3D انجام می‌دهد و دارای وضوح ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل در حالت دوبعدی و ۱۹۲۰ × ۲۱۶۰ پیکسل در حالت سه‌بعدی است.

لنوو اعلام کرده که مانیتور ThinkVision 27 3D دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز با نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ و پوشش طیف رنگی ۹۹ درصد DCI-P3 است.

مانیتور سه‌بعدی لنوو در واقع از لنز آرایه‌ای (Lenticular) قابل تغییر استفاده می‌کند که دارای قابلیت ردیابی لحظه‌ای چشم است. همانطور که لنوو اعلام کرده است، مانیتور تینک‌ویژن دو تصویر مستقل را به کاربر نشان می‌دهد، به‌طوری که هر چشم سوژه را از زاویه‌ای کمی متفاوت مشاهده می‌کند. این فرآیند، دید استریوسکوپی و درک عمق را با دقت بالا و به‌صورت طبیعی ارائه می‌دهد. به این ترتیب، تجربه‌ی دیدن محتوای سه‌بعدی بدون نیاز به هیچ‌گونه لوازم خاصی ایجاد می‌شود.

در چند هفته‌ی گذشته، لنوو مشخصات جسته و گریخته‌ای از مانیتور سه‌بعدی پیشرفته‌اش را در Lenovo StoryHub ارائه داد و در خبری دیگر اعلام کرد که لپ تاپ‌ لنوو ThinkPad و IdeaPad با ابزارهای هوش مصنوعی و پردازنده‌ اینتل Core Ultra قدرت گرفته‌اند.

ترکیب لپ‌تاپ لنوو ThinkPad و مانیتور ThinkVision 27 3D انتخاب جذابی برای تولیدکنندگان محتوا، طراحان گرافیک، مهندسان، گیمرها و سایر کاربران خواهد بود.

علاوه‌بر این، مانیتور ThinkVision سه‌بعدی، از بیشتر نرم‌افزارهای اختصاصی مانند Design Engine پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران نیازی به نصب افزونه‌های اضافی برای انجام کارهای مورد نظر خود با مانیتور ندارند.

قیمت مانیتور لنوو ThinkVision 3D که در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) عرضه خواهد شد، از ۲٬۹۹۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت مانیتور مورد بحث بسیار زیاد است، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌ی ساخت چنین محصولاتی کم نیست.