بایدو در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال 2024 در شنژن چین، سیستم عامل محاسبات هوشمند Wanyuan را معرفی کرد. این سیستم عامل جدید می تواند تغییرات قابل توجهی را در رایانش ابری ایجاد کند و این رایانش را آسان تر کند.

در واقع این سیستم عامل محاسباتی هوشمند جدید با هدف بهبود تجربه برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی و ساده سازی تجربه کاربری آنها توسعه یافته است.

شن دو، معاون اجرایی بایدو گفت: «سیستم‌های رایانش ابری سنتی هنوز قابل اجرا هستند. اما این سیستم ها مرکز توجه نیستند و با ظهور هوش مصنوعی، لازم است سیستم عامل جدیدی توسعه یابد که تعامل بین کاربران و رایانه ها را ساده کند.

بیایید سیستم عامل هوشمند Wanyuan Baidu را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم

بایدو آخرین نوآوری های خود را در کنفرانس توسعه دهندگان هوش مصنوعی Baidu 2024 که در شنژن برگزار شد، ارائه کرد. سیستم عامل رایانش هوشمند Wanyuan، با تمرکز بر محاسبات هوشمند، تغییرات قابل توجهی را در زمینه رایانش ابری به ارمغان می آورد.

سیستم عامل محاسباتی هوشمند Wanyuan دارای سه لایه است. این لایه ها Kernel، Shell و Toolkit هستند. لایه اصلی برای محاسبات هوش مصنوعی Baige ناهمگن و برای فعالیت هایی مانند یادگیری مدل های زبان بزرگ و استنتاج بهینه شده است.

سیستم عامل کامپیوتر بایدو از تراشه های هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. با استفاده از این سیستم عامل، کاربران می توانند با کمترین هزینه از قدرت محاسباتی بالایی بهره مند شوند. همانطور که گفته شد، این سیستم عامل از الگوهای زبان بزرگ استفاده می کند. کاربران می توانند از آن برای کارهای مختلف استفاده کنند.

در لایه دیگر، شل، این سیستم عامل جدید ابزارهایی را برای مدیریت، برنامه ریزی و توسعه مدل فراهم می کند. در نتیجه توسعه دهندگان از شر مشکلات و عوارض معمول در این زمینه خلاص می شوند. این سیستم هزینه های مربوط به استنتاج و استنتاج را تا 30 درصد کاهش می دهد.