شناخته‌شده‌ترین قابلیت ویرایشی که در اختیار دارید، Magic Editor است که با آن در دو نسخه‌ی قبلی اندروید هم آشنا شده بودیم. ابزار Magic Editor به‌شما امکان حذف یا جابه‌جایی افراد و اشیا درون تصویر را می‌دهد و به‌نوعی، می‌توانید چیدمان سوژه‌ها را به دلخواهتان تغییر دهید.

فرض کنید کادربندی درستی نداشته‌اید و سوژه در محل مناسبی از پس‌زمینه قرار ندارد و باید جابه‌جا شود یا اینکه حین عکاسی، شخص غریبه‌ای از جلوی دوربین رد شده است و می‌خواهید او را از عکس‌تان حذف کنید؛ اینجا ابزار Magic Editor به‌کارتان می‌آید.

برای استفاده از قابلیت Magic Editor باید حتماً عکس را در کلاود گوگل فوتوز آپلود کرده باشید؛ از طرف دیگر برخلاف ابزار سامسونگ، نمی‌توان ابتدا تمام تغییرات دلخواه را انجام داد، سپس به‌صورت یک‌جا پیاده‌شان کرد کرد؛ این مسأله باعث می‌شود که روند ویرایش عکس‌ها کُند و زمان‌بر باشد. به‌هرحال اگر فرصت و زمان کافی را داشته باشید، استفاده از Magic Editor می‌تواند برایتان راهگشا باشد.

گوگل برای ترغیب کاربر به خرید مدل پرو، برخی قابلیت‌های دوربین را از پیکسل ۸ حذف کرده است

پیکسل ۸ می‌تواند حین عکاسی، داده‌هایی در مورد سطوح روشنایی نیز در دل فایل عکس ذخیره کند؛ بدین‌ترتیب هنگام مشاهده‌ی عکس‌ها در اپلیکیشن Photos گوگل، نواحی روشن یا به‌اصطلاح، هایلایت‌های تصویر با روشنایی بیشتری نمایش داده می‌شوند تا حس‌وحالی شبیه به ویدیوهای HDR به کاربر القا شود. گفتنی است که امسال گوشی‌های گلکسی S24 نیز به قابلیت مشابهی مجهز شده‌اند و گوشی‌های آیفون هم از سال‌ها پیش، آن را ارائه می‌دهند.

درست‌مانند پیکسل ۸ پرو، در گوشی پیکسل ۸ نیز می‌توانید عکس‌ها را در فضای رنگی گسترده‌ی Display P3 ثبت کنید. به‌لطف عکاسی در این فضا، می‌توانید درمقایسه‌با حالت عادی عکاسی با فضای رنگی sRGB، طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را از دل سوژه بیرون بکشید و در عکس ثبت کنید؛ البته برای دیدن طیف‌های رنگی وسیع‌تر، باید نمایشگری هم داشته باشید که فضای رنگی P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

با فعال کردن قابلیت Top Shot که چیزی شبیه Live Photos در گوشی‌های آیفون است، می‌توان از مزایای ثبت چندین عکس متوالی استفاده کرد و سپس بنابه‌دلخواه، بهترین گزینه را از بین آن‌ها برگزید.

گوگل در اقدامی نه‌چندان جالب، بخشی از قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین را صرفا به گوشی پیکسل ۸ پرو محدود کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال با اینکه دوربین اصلی هر دو گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی یکسانی مجهز شده‌اند، صرفاً در مدل پرو امکان عکاسی با وضوح بومی ۵۰ مگاپیکسل را خواهید داشت، یا اینکه در حالت عکاسی Pro، گوشی پیکسل ۸ مواردی همچون کنترل سرعت شاتر، فوکوس دستی و کنترل سطح ISO را ندارد و صرفاً به کنترل روشنایی، سطح جزئیات سایه‌ها و تراز سفیدی محدود است.