آبمیوه گیری از لوازم خانگی پرکاربرد محسوب می شود که برای بسیاری از خانواده ها ضروری است. بهترین آبمیوه گیری ها می توانند یک پارچ آبمیوه باکیفیت با کمترین ضایعات و بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار دهند. از ورزشکاران گرفته تا مادرانی که به سلامت فرزندان خود اهمیت می دهند، با مطالعه راهنمای بهترین آبمیوه گیری زومیت می توانند با توجه به نیاز و بودجه خود مناسب ترین انتخاب را داشته باشند.

در زیر با بهترین مارک های آبمیوه گیری یکبار مصرف، آبمیوه گیری های قابل استفاده مجدد و مرکبات گیری که می توانند جایگزین آبمیوه گیری دستی شوند، آشنا می شوید.

بهترین برندهای آبمیوه

برندهای پرفروش آبمیوه گیری معمولاً بهترین آبمیوه گیری های موجود در بازار هستند. در این مقاله نه تنها با بهترین برندهای آب میوه گیری آشنا می شوید، بلکه با بهترین و پرفروش ترین مدل های هر برند آشنا می شوید.

برندهای معروفی مانند بوش، کنوود، پانوسونیک و البته برند خوشنام و گران قیمت ایرانی پارس خزر از بهترین برندهای آب میوه گیری موجود در بازار هستند.

توصیه ما به شما این است که پس از مطالعه نکات انتخاب بهترین آب میوه گیری در قسمت بعدی، مدل دستگاه را انتخاب کرده و برای خرید فقط به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که داشتن گارانتی می تواند اصالت کالا را تضمین کند. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، ضمانت بازگشت کالا یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید.

نکاتی برای انتخاب بهترین آبمیوه گیری

نکاتی وجود دارد که هنگام خرید آبمیوه گیری باید به آنها توجه کنید. حتی اگر قصد خرید از پرفروش ترین و بهترین برندهای آبمیوه گیری را دارید، می توانید با توجه به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، مناسب ترین انتخاب را با توجه به نیاز و بودجه خود داشته باشید.

  • قدرت و سرعت موتور

اگر سرعت تولید آب میوه برای شما مهم است باید دستگاهی تهیه کنید که قدرت و سرعت بالایی داشته باشد و نیاز شما را برآورده کند. قدرت موتور آبمیوه گیری های خانگی معمولا بین 400 تا 1200 وات است. هرچه توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد میزان استخراج آب و در نتیجه مصرف برق بیشتر می شود. هرچه سرعت موتور بیشتر باشد، آبگیری سریعتر انجام می شود. موتور آب میوه گیری های خانگی تک سرعته، دو سرعته و سه سرعته می باشد. سرعت بالا برای فشردن بهتر میوه های سفت مناسب است.

  • جنس بدنه و تیغه

جنس بدنه و تیغه یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد زیرا بر کیفیت و دوام آب میوه گیری تاثیر مستقیم دارد. جنس قاب علاوه بر زیبایی در استحکام، وزن و تمیزی دستگاه نقش دارد. معمولاً بدنه آب میوه گیری از استیل، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته می شود و گاهی اوقات از آلومینیوم استفاده می شود. فولاد کیفیت و دوام بالاتری نسبت به پلاستیک دارد، اما سنگین تر است. آلومینیوم کمتر از فولاد خط و خش می گیرد.

برای ساخت تیغه ها از فولاد، سرامیک، پلاستیک، فولاد یا تیتانیوم استفاده می شود. البته تیغه اکثر آبمیوه گیری های خانگی از جنس استیل ضد زنگ است. مواد تیغه برای آبگیری کیفیت و شتاب موثر است.

  • اندازه ورودی

هر چه قطر دهانه آبمیوه گیری بیشتر باشد، نیاز به بریدن و له کردن میوه قبل از آب گیری کمتر است. البته گاهی اوقات دهانه بزرگ می تواند باعث پاشیدن کف و آب میوه شود.

  • میزان ارتعاش و صدا

در ابتدا ممکن است میزان صدای تولید شده توسط دستگاه برای شما مهم به نظر نرسد، اما به مرور زمان می تواند آزاردهنده شود. آبمیوه گیری های کم صدا و مدل هایی با پایه های ضد لغزش می توانند گزینه خوبی باشند. برای کاهش صدا و لرزش آب میوه گیری توصیه می شود آن را روی سطح صاف و ثابت قرار دهید.

  • اندازه و ظرفیت

در نهایت، اگر بین چند مدل تردید دارید، فضای موجود را در نظر بگیرید. اگر فضا ندارید یا به ندرت آبمیوه می نوشید، بهتر است دستگاه های کوچکتری تهیه کنید.

اگر آبمیوه‌گیری مرکبات می‌خواهید، بهتر است به جای آن یک آب‌گیری مرکبات بخرید.

ما بهترین و پرفروش ترین آبمیوه گیری های موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم

1. آبمیوه گیری بوش MES4010

آبمیوه گیری بوش MES4010 با موتور قدرتمند 1200 وات یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. این آبمیوه گیری یکبار مصرف سه مرحله ای دارای طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوبی است. تیغه سرامیکی به کار رفته در این محصول نسبت به تیغه های استیل کیفیت بسیار بالاتری دارد و کندتر می شود. به دلیل قیمت بالاتر، این تیغه ها بیشتر در آبمیوه گیری های سطح بالا یافت می شوند. جنس بدنه MES4010 از آلومینیوم دایکاست و اندازه دهانه ورودی آن بزرگترین سایز (XXL) است که 86 میلی متر است که نیازی به برش میوه های بزرگ را بی نیاز می کند.

این آب میوه گیری دارای دو مخزن آب میوه و تفاله است که در کنار آن قرار می گیرد. مخازن قابل جابجایی تمیز کردن را آسان تر می کند. علاوه بر فیلتری که به راحتی قابل شستشو است، لوازم جانبی آن را نیز می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

پایه های ضد لغزش زیر دستگاه از لرزش و جابجایی در حین کار جلوگیری می کند. کانال خروجی دستگاه و آب میوه گیری با سیستم دریپ استاپ یا ضد چکه طراحی شده است تا آب میوه مستقیماً داخل پارچ ریخته شود و باعث چکه نشود. عملکرد SafteyStop نیز یک ویژگی مفید است که باعث می شود آبمیوه گیری فقط زمانی کار کند که همه قطعات به درستی متصل شده باشند.

2. آبمیوه گیری بوش MES3500

آبمیوه گیری 3500 بوش یک دستگاه یکبار مصرف با موتور 700 وات دو سرعته است. با دهانه 73 میلی متری XL می توان میوه ها را به سرعت و بدون نیاز به له کردن داخل دستگاه ریخت. جنس بدنه، باله ها و فیلتر در این مدل از جنس استیل ضد زنگ می باشد. قطعات را می توان جدا کرده و در ماشین ظرفشویی شست.

سیستم ضد چکه و سیستم توقف ایمنی و پایه های لاستیکی برای پایداری بیشتر دستگاه در حین کار از دیگر ویژگی های آب میوه گیری بوش مدل 3500 می باشد.

آبمیوه گیری بوش MES25A0 یکی دیگر از گزینه های با امکانات مشابه است که می توانید مدل MES3500 را با آن جایگزین کنید.

3. آبمیوه گیری Panasonic MJ-DJ01