نمایشگاه CES بزرگترین گردهمایی سال برای رونمایی از فناوری‌ها و محصولات الکترونیکی جدید است. در CES 2024 هم مثل سال‌های گذشته شاهد نوآوری‌های جذاب زیادی در تمام زمینه‌های فناوری بودیم. در این مطلب هم ما بهترین سخت افزار نمایشگاه CES 2024 را برای شما مشخص کرده‌ایم. این فهرست شامل مواردی مثل کارت گرافیک مورد انتظار RTX 4080 Super تا نوآوری‌های غافلگیرکننده‌ای مثل لپ تاپ هیبریدی اندروید/ویندوز لنوو می‌شود.

کارت گرافیک RTX 4080 Super

قطعات PC معمولا در نمایشگاه CES جلب توجه نمی‌کنند. چرا که باید پیش از جایزه دادن به یک قطعه سخت‌افزاری، آن را حسابی بررسی کرد. اما کارت گرافیک RTX 4080 Super یک استثنا است. این GPU که روی ستون فقرات RTX 4080 بنا شده، تنها کمی قوی‌تر از این کارت گرافیک است.

اما این نکته اصلی در مورد RTX 4080 Super نیست. بلکه قیمت این کارت گرافیک توجه ما را به خود جلب کرده است. انویدیا در چند سال گذشته به خاطر افزایش قیمت کارت‌های گرافیک مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است. اما RTX 4080 Super با قیمت کمتری از RTX 4080 روانه بازار خواهد شد. انویدیا این GPU را با قیمت 1000 دلار به فروش خواهد رساند. این رقم هنوز بالا است. اما برای گیمرهایی که به دنبال بهترین عملکرد ممکن می‌گردند، با قیمت بسیار معقول‌تری طرف هستیم.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14

سری لپ تاپ ROG Zephyrus G14 از زمان آغاز به کار خود، انقلابی را در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ قابل حمل به پا کرده است. با این وجود در سال 2024 شاهد قدم رو به جلوی بزرگ دیگری برای این لپ تاپ‌ها بودیم. در سالی که شاهد پیشرفت قابل توجه‌ای در زمینه سخت‌افزار لپ تاپ‌های گیمینگ نبودیم، ایسوس تصمیم گرفت تا زفیروس G14 را از نو طراحی کند.

G14 امسال به طرز چشمگیری باریک‌تر و مدرن‌تر از مدل‌های قبلی است. علاوه بر این، شاهد یک تاچ‌پد بزرگتر و ظاهر شکیل‌تری هستیم. البته تمرکز اصلی این لپ تاپ هنوز هم گیمینگ است. اما G14 به طور کلی یک موفقیت همه‌جانبه بوده که حتی از Razer Blade هم در این زمینه پیشی گرفته است. به این ترکیب یک صفحه نمایش OLED خیره‌کننده را هم اضافه کنید تا به لپ تاپ گیمینگی برسید که رقبا باید سال 2024 را صرف تعقیب آن بکنند.

مانیتور ایسوس ROG Swift PG27AQDP

مانیتورهای گیمینگ OLED بخش عمده‌ای از نمایشگاه CES 2024 را به خود اختصاص داده بودند. اما در این میان تنها ایسوس بود که توانست محصول واقعا منحصر به فردی را ارائه دهد. ROG Swift PG27AQDP تنها مانیتوری است که دارای رزولوشن 1440p در کنار رفرش ریت شگفت‌انگیز 480 هرتز است. مانیتورهای OLED در سال گذشته در بهترین حالت رفرش ریت 240 هرتز داشتند.

به نظر می‌رسد که حداقل برای مدت کوتاهی، ایسوس تنها ارائه‌دهنده این پنل در بازار خواهد بود. ROG Swift PG27AQDP با اختلاف سریع‌تر پنل OLED در این رزولوشن است. ایسوس همچنین در زمینه روشنایی این پنل ادعاهای جسورانه‌ای کرده و قصد دارد فناوری OLED را به نقاط عطف تازه‌ای برساند.

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid

اینکه ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid را یک دو در یک بنایم، کمی ساده‌انگاری است. لنوو با این محصول دو کامپیوتر مجزا ، یکی تبلت اندروید و دیگری لپ تاپ ویندوز 11، را در یک دستگاه ترکیب کرده است. به عبارتی شما می‌توانید صفحه نمایش این لپ تاپ را از بدنه آن جدا کرده و از آن به عنوان یک تبلت 14 اینچ اندروید استفاده کنید. این تبلت پردازنده Snapdragon، حافظه، باتری و دوربین جداگانه خود را دارد.

اما این تنها شروع ماجرا است. شما همچنین می‌توانید فایل‌ها را با فشردن تنها یک دکمه بین اندروید و ویندوز به اشتراک بگذارید. به علاوه می‌توانید از تبلت اندرویدی خود در یک پنجره ویندوز 11 استفاده کنید. شما حتی می‌توانید پایه این لپ تاپ را به یک مانیتور خارجی متصل کرده و از تبلت آن به صورت مجزا استفاده کنید. از آن جایی که ویندوز 11 هنوز برای حالت تبلت بهینه‌سازی نشده، به نظر می‌رسد که این ترکیب بهترین راه حل برای دستیابی به هر دو جهان باشد.

اکوسیستم Hyte Nexus Link

شرکت Hyte کار خود را به عنوان شرکت کوچکی آغاز کرد و خیلی زود توانست نامی برای خود دست و پا کند. این شرکت به تازگی اکوسیستم اختصاصی خود با نام Nexus Link را خلق کرده است. البته این اکوسیستم خیلی فراتر از محصولی برای طرفداران پروپاقرص Hyte است. با تنها یک ارتباط واحد شما قادر به متصل کردن 18 دستگاه به PC خود خواهید بود. اینگونه هم میز کار بسیار تمیزتری خواهید داشت و هم می‌توانید به صورت مرکزی ستاپ خود را کنترل کنید.

این اکوسیستم با خنک‌کننده مایع همه‌کاره Hyte آغاز می‌شود. شما از این جا می‌توانید با کانکشن‌های Type-M یا Type-C چندین گره را در Nexus Link ایجاد کنید. این اولین باری نیست که شاهد چنین ابتکاری هستیم. اما به لطف اتصال 18 دستگاه مختلف، شما واقعا می‌توانید یک ستاپ PC کامل را در یک اکوسیستم داشته باشید. تمام این اکوسیستم هم با نرم‌افزار Nexus کنترل می‌شود.

جمع‌بندی

نمایشگاه CES 2024 برخلاف سال‌های گذشته، نمایشگاه بسیار خوبی برای قطعات کامپیوتری و لپ تاپ‌ها بود. محصولات بالا به نظر ما شایسته قرار گرفتن در فهرست بهترین سخت افزار نمایشگاه CES 2024 هستند. شما می‌توانید برای آشنایی با بهترین‌های CES 2024 در سایر زمینه‌ها با بلاگ آی تی هوم همراه باشید.