پس از اتمام سال 2022 میلادی یکی از مهم ترین و جذاب ترین فهرست های منتشر شده از این سال، لیست بهترین فیلم های سال 2022 در ژانر های مختلف است. در سالی که سینمای جهان رشد خوبی را به خصوص در ژانرهای اکشن و جنگی تجربه کرد، کدام فیلم ها از دیدگاه منتقدان و تماشاگران در لیست برترین ها قرار می گیرند. از این روی ما در این مقاله شما را همراهی خواهیم کرد تا اطلاعاتی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم که یقینا می تواند برای شما مفید واقع شود.

سال 2022 با فیلم های ترسناک آغاز شد و در فصل بهار این سال برخی از فیلم های منتشر شده از دیدگاه منقدان مورد توجه قرار گرفت، فیلم های ابر قهرمانی مانند پلنگ سیاه : واکاندا تا ابد نیز در این سال توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند. با این وجود برای این که لیست فیلم های برتر سال 2022 را به دست بیاوریم، باید به مواردی مانند Box Office توجه داشته باشیم. در ادامه با شما همراه خواهیم بود تا توضیحات بیشتری را در مورد فیلم های برتر سال 2022 در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید :

معرفی فیلم زامبی مشهور ژاپنی ، چینی و امریکایی سال

بهترین فیلم های سینمایی 2023 دوبله فارسی

بسیاری از ما علاقه داریم به همراه خانواده فیلم های دوبله فارسی را تماشا کنیم و زحمت مشاهده همزمان فیلم زبان اصلی و زیرنویس شاید برای ما سخت باشد. از این روی توجه به لیست فیلم های 2022 دوبله فارسی می تواند برای شما جذاب باشد.

Chip’n Dale : Rescue Rangers

چیپ و دیل : تکاوران نجات اولین فیلمی است که در این لیست قرار گرفته و لایو اکشن بازسازی شده از سوی دیزنی است که از سری چیپ و دیل بوده و توانسته است نظرات بسیار خوبی را به خود جذب کند. فیلم لایو اکشن با حضور شخصیت های انیمیشنی توانسته است بسیاری از منتقدان و کاربران را به خود جذب کند. این فیلم به خوبی می تواند شما را برای چندین ساعت سرگرم کرده و همچنین به دلیل فضای طنز و خانوادگی که دارد، مشاهده دوبله فارسی آن توصیه می شود.

Turning Red

شاید سال 2022 از لحاظ فیلم های انیمیشن جذابیت خاصی را برای دنبال کنندگان حرفه ای انیمیشن را نداشت ولی فیلم هایی مانند قرمز شدن با امتیاز 7 در imdb باعث شد که کاربران بسیاری به این فیلم جذب شوند. قرمز شدن که بر اساس داستانی ناشی از خجالت کشیدن ساخته شده است، نمایش دهنده احساسات دختری نوجوان و احساساتی است که سعی می کند بر سر علایق و احساساتی که دارد سرپوش بگذارد. این فیلم از سوی استودیو پیکسار تولید شده و عرضه شده است.

TAR

یکی دیگر از فیلم هایی که از سوی منتقدان و تماشاگران بسیار مورد توجه قرار گرفته است، فیلم تار است. در این فیلم با بازی فوق العاده کیت بلانشت سوژه های مهم و به روزی مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع کارگردان و نویسنده به خوبی توانسته اند در این فیلم برخی از جنبش های مهمی فرهنگی مانند “metoo” را به نمایش بگذارند و با توجه به نوع تصویر برداری، مکث و تداوم هایی که در این فیلم وجود دارد و سایر ویژگی ها، TAR می تواند برای قشر روشنفکر جامعه گزینه ای بسیار مناسب باشد. این فیلم با نمره 7.6 در imdb به یکی از موفق ترین ساخته های سال 2022 تبدیل شده است و باید در لیست برترین فیلم های جهان قرار گیرد.

بهترین فیلم های جنگی 2022

اگر به فیلم های جنگی علاقمند هستید و می خواهید بیشتر در خصوص فیلم های جنگی برتر که در سال 2022 عرضه شده اند اطلاعات به دست بیاورید، این بخش از مقاله را از دست ندهید. در ادامه این لیست را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

Munich : The Edge of War

فیلم مونیخ : لبه جنگ یکی از برترین فیلم های جنگی است که از سوی منتقدان برای لیست سال 2022 ارائه شده است و نمرات بسیار خوبی را از سوی تماشاگران نیز دریافت کرده است. این فیلم در واقع یک درام تاریخی بوده و در جشنواره فیلم لندن در اکتبر 2021 برای اولین بار منتشر شده و سپس در سال 2022 به صورت رسمی عرضه شد. در واقع این فیلم سفر یک دیپلمات انگلیسی در آستانه جنگ جهانی دوم به شهر مونیخ در آلمان نازی را روایت می کند.

Snipers

تک تیراندازها عنوان یکی از برترین فیلم های جنگی است که در تاریخ 1 فوریه 2022 منتشر شد و متعلق به سینمای چین است. در این فیلم شما می توانید مقابله تک تیراندازهای چینی در مقابل دشمنان آمریکایی که متعلق به جنگ کره است را مشاهده کنید. با توجه به پیشرفت سینمای چین در طول سالیان اخیر، حضور فیلم های این کشور در میان لیست برترین فیلم های جهان به نوعی طبیعی جلوه کرده و از این پس باید انتظار موفقیت های بیشتری از سینمای چین داشته باشیم.

Operation Mincemeat

سومین فیلم معرفی شده در میان لیست فیلم های جنگی برتر سال 2022 را می توان عملیات مینسمیت دانست. این فیلم که تولید کشور انگلستان است به صورت رسمی از طریق شبکه نتفلیکس در تاریخ 11 می 2022 عرضه شد. داستان فیلم مربوط به عملیات گوشت چرخ کرده است که در جنگ جهانی دوم روی می دهد و یک فیلم ساخته شده بر اساس روایت داستان واقعی جنگ جهانی دوم به شمار می رود. در این عملیات متفقین به سیسیل در ایتالیا حمله می کنند. مشاهده این فیلم برای شما می تواند یکی از برترین انتخاب ها باشد.

بهترین فیلم های جهان

سال 2022 همانطور که گفته شد یکی از سال های بسیار موفق برای سینمای جهان بود و فیلم های برتر جهان مانند Aftersun در این سال منتشر شدند. در واقع این فیلم که اثری از شارلوت ولز 36 ساله است، به عنوان یکی از برترین فیلم های جشنواره کن به شمار رفته و در این جشنواره توانست نظرات بسیار زیادی را به خود جلب کند. پس در نظر داشته باشید که مشاهده این فیلم به عنوان یکی از فیلم های برتر جهان که در سال 2022 عرضه شد را از دست ندهید.

یکی دیگر از فیلم های برتری که در سال 2022 عرضه شد و می تواند به یکی از آثار فاخر سینمای جهان تبدیل شود، فیلم بنشی های اینیشرین به شمار رود. در این فیلم که مارتین مک دونا به وطن خود بازگشته است، رفاقتی ساده ایجاد می شود و این رفاقت پایه گذار مسائل عمیقی خواهد شد که در ادامه این مسائل می تواند روی تماشاگر این فیلم تاثیر بسزایی داشته باشد. پس در صورتی که می خواهید به عنوان یک دنبال کننده فیلم های برتر سال 2022 به دنبال آثار فاخر سینمایی باشید، فیلم بنشی های اینیشرین می تواند یکی از برترین گزینه های پیش روی شما باشد.

فیلم Apollo 10.5 : A Space Age Childhood نیز به عنوان یک فیلم با احساسات خاص به شمار می رود و می تواند انتخابی خوب برای مشاهده به همراه خانواده باشد. این فیلم که با امتیاز 7.3 معیار imdb شناخته شده و توانسته است برخی از مهم ترین دغدغه های زندگی امروزی را به تصویر بکشد. پس در صورتی که قصد دارید یک فیلم بسیار جذاب را مشاهده کنید، فیلم آپولو 10.5 : کودکی در عصر فضا می تواند گزینه ای مناسب پیش روی شما باشد.

فیلم های جدید 2022 دوبله آپارات

شاید تماشای فیلم های دوبله یا پیدا کردن آن ها برای شما سخت باشد. در این صورت شما می توانید برای مشاهده این فیلم ها از سرویس های اشتراک فیلم استفاده کنید و آپارات در این میان می تواند یکی از برترین انتخاب های پیش روی شما باشد. این سرویس که به صورت آنلاین در دسترس شما قرار گرفته است می تواند برای دسترسی به فیلم های جدید 2022 انتخابی بسیار مناسب به شمار رود.

این سرویس به خصوص برای علاقمندانی که قصد دانلود فیلم ها را ندارند می تواند انتخابی بسیار مناسب باشد و معمولا تمامی فیلم های جدید 2022 که دوبله شده اند در این سرویس قابلیت دسترسی را خواهند داشت. تنها کافی است که نام فیلم خود را در این سرویس جستجو کرده و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه با شما همراه هستیم تا فیلم هایی که در سال 2022 اکران شده اند و توانسته اند نظرات بسیاری را به خود جلب کنند را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در صورتی که در این زمینه سوالی داشته باشید می توانید در ادامه با ما همراه شوید.

بهترین فیلم های 2022 اکران شده

فیلم های اکران شده در سال 2022 می توانند انتخاب های بسیار جذابی برای تمامی کسانی باشند که می خواهند فیلم های با کیفیت و جدید را مشاهده کنند. از این روی ما در ادامه به لیست برترین فیلم های 2022 در ژانرهای مختلف برخی از مهم ترین گزینه ها را اضافه می کنیم تا بتوانید حق انتخاب بهتری در انتخاب فیلم ها داشته باشید.

After Young

اگر به دنیای هوش مصنوعی و ربات ها علاقمند هستید و می خواهید آخرالزمانی را مشاهده کنید که این فضاسازی را دارد، After Young می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود و شما می توانید آن را مشاهده کنید. این فیلم دنیای ربات و هوش مصنوعی را مانند سایر فیلم های عرضه شده در این ژانر منفی نشان نمی دهد و از این روی شما می توانید این فیلم را مشاهده کنید. در صورتی که قصد دارید یک فیلم بسیار جذاب را مشاهده کنید، این گزینه می تواند برای شما مفید واقع شود.

The Northman

گاسپار نوئه سازنده مرد شمالی توانسته است یک فیلم تاریخی بسیار جذاب را برای شما به همراه داشته باشد. این فیلم با وجود جذابیت بصری و داستانی که دارد بسیاری از علاقمندان را به خود جذب کرده است. این فیلم مضمون عاشقانه ای داشته و فرم های بصری را به گونه ای متفاوت نشان می دهد. همچنین به دلیل بازیگرانی که پای به سن گذاشته اند، نشان می دهد که این فیلم به نوعی قصد دارد فرهنگ های منفی را در جامعه از بین ببرد.

بهترین فیلم های 2022 اکشن

فیلم های اکشن به خصوص در میان جوانان و نوجوانان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و همین مسئله باعث شده است تا ما این قسمت از لیست برترین فیلم های 2022 را به فیلم های اکشن این سال اختصاص دهیم. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم.

Thor : Love and Thunder

همه ما می دانیم که مارول به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان فیلم های اکشن در دنیا به شمار می رود. Thor : Love and Thunder به عنوان یکی از برترین فیلم های 2022 این شرکت شناخته می شود که در فاز چهارم دنیای سینمایی این شرکت ساخته شده است. در واقع اگر سری فیلم های ثور که از سال 2011 منتشر شده اند را دنبال کرده باشید، این فیلم می تواند انتخابی بسیار جذاب برای شما به شمار رود. این فیلم به مقابله ای می پردازد که در میان ثور و گور خواهد بود و در ادامه قسمت های قبلی این سری داستانی ساخته شده است. پس در صورتی که علاقمند به فیلم های اکشن هستید و نسخه های قبلی این فیلم را نیز مشاهده کرده اید، مشاهده Thor : Love and Thunder نیز می تواند انتخابی بسیار جذاب برای شما باشد.

RRR

سینمای فیلم که در گذشته از لحاظ محتوای بصری عجیب بود، امروزه با نام های عجیب فیلم های تولید شده خود شناخته می شود. این فیلم یکی از بلندترین فیلم های اکشن در سال 2022 شناخته می شود و توانسته است 150 میلیون دلار فروش گیشه را به خود اختصاص دهد. داستان RRR به سال 1920 و زمانی باز می گردد که راج بریتانیا بر هند حکومن می کند. شخصی که مغرور و مستبد است و همسری دیوانه دارد. در واقع این فیلم علاوه بر صحنه های اکشن مانند سایر فیلم های هندی صحنه های رقص و آواز بسیاری داشته و در این میان شما می توانید با جذابیت های بصری سینمای هند در فیلم های اکشن را نیز در فیلم RRR مشاهده کنید.

The Batman

بتمن یکی از سه گانه های مربوط به Dark Knight بوده و ساخته ای از سوی کریستوفر نولان است. شخصیت بتمن برای همه ما شناخته شده است و احتمال حضور فیلم های بتمن در میان لیست فیلم های برتر یک سال بسیار بالاست. بروس وین در این فیلم توسط رابرت پتینسون بازی می شود و توانسته است به خوبی شخصیت بتمن را در اتمسفر تاریک این فیلم به نمایش بگذارد. همچنین این شخصیت باید به جنگ با یکی از شرور ترین افراد شهر گاتهام برود. در واقع می توان گفت که پس از بن افلک و خداحافظی وی با نقش بتمن، این بار شاهد یک فیلم اکشن بسیار جذاب هستیم که بتمن در آن مانند سایر فیلم های این سری به جنگ با افراد شرور رفته و آن ها را از بین می برد.

Top Gun : Maverick

بهترین فیلم اکشن سال 2022 که امتیاز 8.4 از 10 را از imdb دریافت کرده است، فیلم تاپ گان : ماوریک بوده و تام کروز به خوبی توانسته است که در این فیلم نقش آفرینی داشته باشد. در واقع این فیلم که اقتباسی از یک داستان است توانسته است نظرات بسیار مثبتی را از سوی جامعه منتقدین سینمایی و بینندگان به خود اختصاص دهد. داستان فیلم روایتگر ماموری است که نام وی پیت میچل بوده و همه وی را به نام موریک می شناسند. این شخص 30 ساله که در نیروی هوایی در حال فعالیت است، ماموریتی را با هواپیمای شکاری خود آغاز می کند و به مشکلاتی در طول فیلم برخورد می کند که مشاهده آن ها برای شما خالی از لطف نخواهد بود. باید در نظر داشت که این فیلم در گیشه توانسته است فروشی برابر با 1.5 میلیارد دلار را ثبت کند که برای یک فیلم بسیار جذاب خواهد بود.

بهترین فیلم های 2023 از نظر imdb

اگر معیار شما برای انتخاب فیلم نظر بینندگان آن است، پس مطالعه این قسمت از مقاله برای شما بسیار مفید واقع خواهد شد. فیلم های برتر 2022 از دیدگاه بینندگان در وب سایت imdb شامل کدام موارد می شود؟ با ما همراه باشید تا این لیست را با شما به اشتراک بگذاریم. (با توجه به این که لیست بیان شده در این قسمت بر اساس اطلاعات دریافتی از imdb است، ممکن است برخی از عناوین قبلی دوباره تکرار شوند.)

  • بتمن
  • ناشناخته
  • جیغ بزن
  • ثور : عشق و تندر
  • تاپ گان : ماوریک
  • رستگاری عشق
  • وایکینگ ها : والهالا
  • شی هالک
  • اوزارک
  • سندمن

حالا در صورتی که قصد دارید بر اساس نظراتی که از سوی بینندگان و امتیازاتی که از سوی آن ها ارائه شده است نسبت به مشاهده فیلم های سینمایی اقدام کنید، لیست فوق می تواند انتخاب پیش روی شما باشد. با این وجود نباید از یاد برد که فیلم های بتمن و تاپ گان : ماوریک به عنوان برترین فیلم های سال 2022 در نهایت شناخته شده و بیشترین میزان امتیاز را در این فهرست دارند.

جمع بندی

تماشای فیلم یکی از بهترین روش های گذران اوقات فراغت به شمار می رود و از این روی ما به شما مشاهده فیلم های برتر سال 2022 را پیشنهاد می کنیم. در صورتی که قصد دارید فیلم های برتر دنیا را تماشا کنید، می توانید از لیست تهیه شده استفاده داشته باشید. لازم به ذکر است که این فیلم ها در نهایت شاید از دیدگاه برخی سلیقه ها جذاب نباشند ولی معمولا توسط منتقدان صنعت سینما و تماشاگران بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

بهترین فیلم های کمدی هندی سال

معرفی کامل بهترین فیلم های ترسناک جهان سال

به این پست امتیاز بدید