اپل آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس

انتخاب های ما برای بهترین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری در حال حاضر آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس اپل است که تفاوت های قابل توجهی در دوربین های خود نسبت به مدل استاندارد دارند. این گوشی های لوکس با صفحه نمایش 120 هرتزی، تراشه قدرتمند، شارژدهی عالی و عملکرد دوربین بسیار راضی کننده از کامل ترین گوشی های موجود در بازار هستند و بی شک تجربه فوق العاده ای را در اختیار علاقه مندان به عکاسی و فیلم برداری قرار می دهند.

هر دو مدل آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس از دو دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض سونی به همراه یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال OIS با زوم اپتیکال 3 برابر استفاده می کنند. یکی دیگر از مزیت های این دو مدل نسبت به گذشته اضافه شدن پشتیبانی از حالت شب به دوربین تله فوتو آنهاست.

سیستم تثبیت کننده تصویر در دوربین اصلی به جای لنز در این دوربین گوشی آیفون، روی سنسور قرار می گیرد و دوربین از 100 درصد پیکسل های روی سنسور برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می کند. به گفته اپل، آیفون های حرفه ای این شرکت با ترکیب سنسور بزرگتر و دیافراگم بازتر، تا 2.2 برابر بیشتر از قبل نور جذب می کنند و در نتیجه در محیط های کم نور عملکرد بهتری دارند.

دوربین فوق عریض آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس از فوکوس خودکار تشخیص فاز برای عکاسی ماکرو از فاصله بسیار نزدیک 2 سانتی متری استفاده می کند و اکنون علاقه مندان به آیفون می توانند پا جای پای کاربران اندرویدی بگذارند و عکس های ماکرو بسیار جذابی بگیرند. و فیلم ها افزایش دیافراگم دوربین فوق عریض همچنین باعث شد که آیفون 13 پرو تا 92 درصد نور بیشتری جذب کند و تصاویری 120 درجه با جزئیات بیشتر در محیط های کم نور ثبت کند.

مانند آیفون 13، مدل‌های پرو نیز به الگوریتم‌های پردازش تصویر استثنایی مجهز هستند که به سختی می‌توان نمونه‌های مشابه آن را در مدل‌های رقیب یافت. اوایل در بررسی آیفون 13 پرو مکس اپل ما عملکرد الگوریتم های پردازش تصویر را به شرح زیر توضیح دادیم:

حالت شب با همه دوربین‌های آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس، از جمله دوربین تله‌فوتو، در دسترس است و برای عکس‌برداری در شب عملکرد رضایت‌بخشی دارد. قابلیت Photographic Styles برای تغییر شفافیت و روشنایی رنگ ها نیز در تمامی دوربین های این دو مدل از جمله دوربین سلفی موجود است.

ماژول LiDAR فقط در مدل های Pro موجود است و به کاربران آیفون 13 پرو/13 پرو مکس اجازه می دهد تا از حالت عمودی و شب به طور همزمان استفاده کنند و عملکرد برنامه های مبتنی بر واقعیت افزوده را بهبود بخشند.

ویژگی «حالت سینمایی» که اپل با شعار «هالیوود را در جیب خود قرار دهید» معرفی کرد، می‌تواند نقطه کانونی آن‌ها را در زمان مناسب تغییر دهد و پیش‌بینی کند که سوژه جدیدی در حال ورود به قاب فیلم است. کاربر حتی می تواند به صورت دستی سطح افکت بوکه یا نقطه فوکوس را در حین یا بعد از عکسبرداری تغییر دهد و با گوشی هوشمند ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای ضبط کند.

آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس از ضبط ویدئو ProRes پشتیبانی می کنند که یک ویژگی بسیار جذاب برای ویرایشگران است. البته به خاطر داشته باشید که برای فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، باید حداقل مدل 256 گیگابایتی هر دو محصول را خریداری کنید.

مدل آیفون 13 پرو مکس به طور کلی تنها دو تفاوت عمده با مدل 13 پرو دارد که شامل صفحه نمایش بزرگتر و باتری بزرگتر می شود. بنابراین اگر عمر باتری بیشتر در هنگام عکاسی و فیلمبرداری برای شما اهمیت ویژه ای دارد، خرید مدل پرو مکس را به شما توصیه می کنیم.