میخائیل پاراخین، مدیر تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، در پاسخ به یک کاربر ایکس گفت که هوش مصنوعی سورا (Sora) شرکت OpenAI با کوپایلت (Copilot) یکپارچه خواهد شد اما این روند مدتی طول خواهد کشید.

سورا مدل زبانی بزرگ OpenAI است که می‌تواند درخواست‌های متنی را به ویدیوهایی با جزئیات خیره‌کننده به‌طول حداکثر ۶۰ ثانیه تبدیل کند. ادغام سورا به‌طور بالقوه می‌تواند ابزار قدرتمندی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کند و به آن‌ها اجازه دهد از قابلیت‌های هردو مدل هوش مصنوعی استفاده کنند.

طبق اعلام OpenAI، سورا طوری آموزش دیده است که از شبکه‌ای خاص برای ساده‌سازی ویدیوها استفاده کند. شبکه‌ی مذکور ویدیوهای معمولی را به‌عنوان ورودی دریافت می‌کند و آن‌ها را برش می‌دهد تا فقط بخش‌های مهم کلیپ حفظ شوند. Sora در مرحله‌ی بعد از ویدیوهای ساده‌شده برای تولید ویدیوهای جدید بهره می‌برد.

ظاهراً مایکروسافت همچنان روی جنبه‌های فنی یکپارچه‌سازی Sora و کوپایلت کار می‌کند و مدتی طول می‌کشد این ابزار هوش مصنوعی در کوپایلت دردسترس کاربران قرار گیرد.

توجه به این نکته اهمیت دارد که پاراخین جدول زمانی خاصی برای ادغام Sora با کوپایلت ارائه نداده است اما صحبت‌های او نشان از تعهد مایکروسافت به انجام این کار دارد.