بگذارید همین اول آب پاکی را روی دستتان بریزم! اگر قبول نکنید قواعد حاکم بر فضای بازاریابی دیجیتال تغییر کرده، شانسی برای موفقیت در این بازی ندارید. پس یا باید استراتژی جدیدی برای رقابت داشته باشید یا قبل از آنکه از میدان بدرتان کنند، خودتان برای ترک میدان داوطلب شوید! استفاده از موشن گرافیک (Motion Graphic)، یکی از همین استراتژی‌های جدید است که به کمک آن می‌توانید راه را برای نفوذ به چشم، ذهن و قلب مشتریانِ امروزی هموار کنید!

مهم‌ترین دلیل محبوبیت موشن گرافیک که به آن طراحی گرافیکی متحرک هم می‌گویند، ارائه‌ی محتوا و اطلاعات به شکل متحرک و پویاست. این شکل متفاوت ارائه‌، در وهله اول محتوای شما را از میان انبوهی از محتواهای ایستا متمایز می‌کند. تا همین جای کار، به موفقیت بزرگی رسیده‌اید. شما توانسته‌اید توجه مخاطب را «قلقلک» دهید و حضورتان را به او اعلام کنید.

دلایل اهمیت موشن گرافیک در فرایند بازاریابی

حالا بیایید از زاویه‌ی بازاریابی دیجیتال به داستان نگاه کنیم. با این نگاه جدید، بهتر متوجه شویم موشن گرافیک چطور به کسب‌وکارها در تحقق اهدافشان کمک می‌کند؟

1. تقویت فروش

برای ماهی گرفتن، هم باید قلابتان تیز باشد و هم نخ و چوبتان! آن‌قدر تیز که به‌محض تماس با دهان یا بدن ماهی آن را اسیر کند و آن‌قدر محکم که ماهی بعد از گرفتار شدن، نتواند خودش را جدا کند. قبول دارم کمی بی‌رحمانه به نظر می‌رسد ولی از قدیم و ندیم گفته‌اند در مثل مناقشه نیست!

استفاده از موشن گرافیک دقیقاً به همین شکل می‌تواند فروش کسب‌وکارتان را متحول کند. محتوای متحرک، به‌محض قرار گرفتن در شعاع توجه مخاطبان، آن‌ها را به‌عنوان لید یا سرنخ فروش جدید، وارد قیف فروش شما می‌کند. این همان تیزیِ قلاب است. از طرف دیگر، جذابیت بصری و تأثیرگذاری این نوع محتوا، مخاطبان را مجبور به همراهی با پیامتان می‌کند و درنهایت احتمال پذیرش آن را شدیداً بالا می‌برد. این همان استحکام و کششِ نخ و چوب ماهیگیری شماست‌!

آمارها می‌گویند:

  • موشن گرافیک می‌تواند نرخ تبدیل را تا 80% بالا ببرد. این یعنی کسب‌وکارهایی که از آن استفاده می‌کنند می‌توانند 1.8 برابر بیشتر از قبل بفروشند. رقمی باورنکردنی و دیوانه‌کننده!

2. درک مطلب آسان

درک محتوای پویا به دلیل ارتباط زنجیره‌ایِ بین عناصر اطلاعاتی بسیار آسان است. بنابراین نیازی نیست مخاطب برای پردازش آن، روابط و ساختارهای معنایی جدیدی را در ذهنش شکل دهد. به‌علاوه شما می‌توانید به کمک جاذبه‌های بصری، اطلاعات زیادی را در موشن گرافیک بگنجانید و به کمک صدا، پردازش آن‌ها را برای مخاطب به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کنید.

3. درگیر کردن احساسات

یکی از مزایای طراحی گرافیکی متحرک، قدرت عجیب آن در رگ به رگ کردن احساسات مخاطبان هدف است! این تحریک عاطفی، می‌تواند بلافاصله، احساسات مثبتی نسبت به برند یا محتوای شما در مخاطب ایجاد کند. پتانسیل آن آدمک بامزه، آن گربه‌ی ملوس مینیاتوری و مواردی ازاین‌دست را در شروع روابط عاشقانه‌ی یک مشتری با برندتان دستکم نگیرید!

4. بهبود سئو سایت

موشن گرافیک، نوعی محتوای ویدئویی است که به کمک آن سایتتان می‌تواند یکی از مقربان درگاه عالیجناب گوگل باشد! اساساً هر آنچه برای کاربران ارزش خلق کند، گوگل هم به آن اعتبار می‌دهد و محتوای ویدئویی، یکی از بهترین منابع خلق ارزش برای مخاطبان است. بنابراین استفاده از موشن گرافیک یک ایده‌ی عالی برای بهبود خدمات سئو و دریافت ترافیک ارگانیک محسوب می‌شود.

5. قابلیت به اشتراک‌گذاری در سوشیال مدیا

یک موشن گرافیک جذاب و خوش‌ساخت، خوراک «شِیر کردن» و متعاقباً وایرال شدن در سوشیال مدیاست. این ویژگی، بُردِ انفجاری محتوایتان را بالا می‌برد و آن را به کاربرانی می‌رسانَد که نتوانسته‌اید از طریق گوگل به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

آمارها می‌گویند:

  • یک نظرسنجی در سال 2020 از بین 500 بازاریاب نشان می‌دهد 93% برندها توانسته‌اند از طریق تولید محتوای ویدئویی و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی، مشتریان جدیدی پیدا کنند.
  • موشن گرافیک، نرخ کلیک وبسایت را 65% افزایش و نرخ لغو اشتراک در صفحات اجتماعی برند را تا 26% کاهش می‌دهد.
  • ویدئوها میزان تعامل مخاطبان هدف با محتوا را تا 59% بالا می‌برند.

6. کمک به برندینگ

موشن گرافیک با برجسته‌سازی عناصری مثل رنگ و لوگو و تقویت قدرت اثرگذاری آن‌ها کمک زیادی به انجام این کار می‌کند. بااین‌حال، تأثیر این نوع محتوا روی برندینگ فراتر از این حرف‌هاست. طراحی گرافیکی متحرک ابزاری عالی برای نمایش ایده‌ها، ارزش‌ها و به‌طورکلی همه عناصر ضمنی و آشکاری است که برندتان را شکل داده و آن را از برندهای دیگر متمایز می‌کنند.

7. تفکر خارج از محدوده

اهل خیال‌بافی هستید؟ مدام ایده‌های فضایی، باورنکردنی یا اغراق‌آمیز توی سرتان «وول» می‌خورند؟ خبر خوب این است که در موشن گرافیک، هیچ‌کس یا هیچ چیز نمی‌تواند جلوی بلندپروازی افکارتان را بگیرد!

می‌توانید با خیال راحت همه ساختارها را بشکنید و برند، محصول یا پیام تجاری‌تان را هر طور که دلتان می‌خواهد، به تصویر بکشید. مثلاً می‌توانید محصولاتتان را پاداش یک دوئل نفس‌گیر معرفی کنید که همه عالم و آدم و حتی سلبریتی‌ها را به جان هم انداخته است. اینجا همان جایی است که بدون «یک کام» و «دو کام» می‌توانید پای دیوید بکهام را به محتوای تصویری‌تان باز کنید!

چرا باید موشن گرافیک را انتخاب کنید؟

هر کدام از مواردی که تا اینجا گفتم، به‌تنهایی می‌توانند به استفاده از موشن گرافیک مجابتان کنند. بااین‌حال حتی اگر هنوز 1% درباره اهمیت طراحی گرافیکی متحرک تردید دارید، این 5 دلیل را هم گوشه ذهن داشته باشید:

  • ایجاد آگاهی از برند مؤثر: همان‌طور که گفتیم، موشن گرافیک نه‌تنها قدرت زیادی در جلب‌توجه مخاطب دارد، بلکه می‌تواند یک ارائه‌ی مؤثر و ماندگار برای او باشد. پتانسیل این تکنیک برای به اشتراک‌گذاری و همین‌طور قابلیت آن در بهبود سئو سایت، همه و همه درنهایت نام برندتان را عین نقل‌ونبات بر سر زبان‌ها می‌اندازند!
  • جلب اطمینان مشتری: محتوای طراحی گرافیکی متحرک و کیفیت آن می‌تواند کلاس کاری کسب‌وکارتان را نشان دهد. وقتی مشتریان بالقوه، خود را مخاطبان یک برند حرفه‌ای و «باکلاس» بدانند، آسان‌تر می‌توانند به آنچه ارائه می‌دهید، اطمینان کنند.
  • بازخورد به‌موقع: دیده شدن یک محتوای متنی گاهی آن‌قدر طول می‌کشد که موهایمان سفید می‌شود! ولی موشن گرافیک به دلیل پتانسیل دست‌به‌دست شدن و همین‌طور ارائه جذاب و سریع اطلاعات، به‌سرعت روی مخاطبان هدف تأثیر می‌گذارد. این تأثیرگذاری، خودش را به اَشکال مختلفی مثل آشنایی با برند و افزایش بازدید سایت نشان می‌دهد.
  • افزایش جذب مشتری: قبلاً و در بخش‌های مختلف مقاله مثل تقویت فروش، درباره این موضوع صحبت کردم؛ ولی چون خیلی مهم است، لطفاً یک بار دیگر آن را از من قبول کنید!
  • هزینه مناسب: هزینه سفارش موشن گرافیک با توجه به مزایایی که عاید کسب‌وکارها می‌کند، واقعاً ناچیز است. با این نگاه می‌توانیم آن را یک سرمایه‌گذاری سودبخش بدانیم؛ سرمایه‌گذاری که هم ارزان است و هم زودبازده. واقعاً بهتر از این دیگر چه می‌خواهید؟!

طراحی موشن گرافیک حرفه‌ای؛ کاری که درنیکا متخصص انجام آن است!

حالا دیگر مطمئنم قصد دارید هر چه سریع‌تر، فرایند تولید موشن گرافیک را برای کسب‌وکارتان شروع کنید.

ولی یادتان نرود تصمیم‌گیری و ایده پردازی، فقط یک بخش ماجراست؛ اگر نتوانید ایده‌های جذابتان را در طراحی گرافیکی متحرک آن‌طور که باید پیاده کنید، طبیعتاً به اهدافتان نمی‌رسید. این یعنی باید انجام این کار را به طراحان کاربلدی بسپارید که همه چیز را موبه‌مو و طبق خواسته‌های شما پیش ببرند.

تیم طراحی موشن گرافیک درنیکا آماده‌ی هُل دادن قطار کسب‌وکار شما به یک ریل جدید و پرشتاب موفقیت است. برای تجربه یک مسیر جدید همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

به این پست امتیاز بدید