شاید تا چند سال گذشته یکی از مشکلات کسب و کار این بود که با توجه به رشد تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و همچنین افزایش تعداد وظایف برای بازاریابان دیجیتال، انجام برخی کارها سخت و حتی غیرممکن بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه و استفاده از پلتفرم هایی مانند اتوماسیون بازاریابی، امکان خودکارسازی برخی فرآیندهای بازاریابی برای کسب و کارها فراهم شده است. در این گزارش با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که اتوماسیون بازاریابی چیست و چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد و همچنین بهترین ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را معرفی کنیم.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی فرآیند استفاده از پلتفرم های پیشرفته مانند Web Eng برای انجام خودکار برخی فعالیت های مرتبط با بازاریابی تکراری است.

برای مشاغلی که به صورت آنلاین تبلیغ می کنند؛ فعالیت ها یا کارهایی هستند که به طور مکرر انجام می شوند. انجام این وظایف برای یک بازاریاب ممکن است پس از مدتی خسته کننده شود و گاهی اوقات حجم این وظایف آنقدر زیاد است که انجام آن غیرممکن است.

Web Motivator چیست؟

WebEngage یکی از ابزارهای محبوب و شناخته شده اتوماسیون بازاریابی است که محصول یک شرکت هندی به نام (WebEngage) می باشد. این ابزار محبوب هم اکنون توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت (آژانس رسمی وب مهندسی) برای اتوماسیون بازاریابی ایرانیان در دسترس و ارائه شده است. کار وب اینگیج چیست؟ به زبان ساده، Webengage به کسب‌وکارها کمک می‌کند پیام‌های بازاریابی خود را هوشمندانه به کاربران مورد نظر خود برسانند. در واقع Web Engij پیام های خودکار و زمان بندی شده را از طریق کانال های ارتباطی مختلف از تیم بازاریابی دیجیتال کسب و کار با استفاده از پیام های درون برنامه ای، پیام های وب، پیام های متنی، اعلان ها و غیره به کاربران ارائه می دهد.

کافی است یکبار برای همیشه تنظیمات این پلتفرم را انجام دهید و ادامه کار این ابزار را بدون دغدغه و درگیری رها کنید. چی بهتر از این؟!

کاربردهای اتوماسیون بازاریابی چیست؟

  • بررسی رفتار مخاطب: این ابزارها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا رفتار و فعالیت‌های مخاطبان خود را برای درک بهتر مخاطبان خود نظارت کنند.
  • بازاریابی ایمیلی: با ابزارهای اتوماسیون ایمیل، ایمیل های خود را در زمان مناسب برای کاربرانی که می خواهید ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای افرادی که به وب سایت شما می پیوندند پیام خوشامدگویی ارسال کنید، می توانید یک بار برای همیشه این کار را انجام دهید و بقیه کار را به این سرویس بسپارید.
  • جذب مخاطب هدف: ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسید.
  • مدیریت مخاطب: پلتفرم های بازاریابی خودکار نیز نقش مهمی در دسته بندی و پرورش مخاطبان هدف برای افزایش فروش دارند.
  • شخصی سازی: شما می توانید از این پلتفرم ها برای تنظیم پیام های تبلیغاتی بر اساس نیازها، علایق و ویژگی های کاربران استفاده کنید. این موضوع تأثیر مستقیمی در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل دارد.
  • ارزیابی و تحلیل کمپین های تبلیغاتی: پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی گزارش جامع و پیشرفته ای را در مورد سلامت کمپین های تبلیغاتی و رفتار مخاطب ارائه می دهند.
  • بازاریابی محتوا: این پلتفرم ها همچنین نقش مهمی در تولید محتوای پویا و موثر برای مخاطبان هدف دارند.
  • برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی: با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، می‌توانید فرآیند ارسال محتوای خود و بسیاری از فعالیت‌های دیگر در شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت خودکار برنامه‌ریزی کنید.
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): این ابزارها به طور خودکار تمام اطلاعات مربوط به مخاطبان هدف شما را وارد سیستم CRM می کنند.

چرا استفاده از اتوماسیون بازاریابی مهم است؟

سرعت توسعه فناوری در چند سال اخیر بسیار چشمگیر بوده و هنوز هم ادامه دارد. بازارها همیشه در حال پیشرفت و تکامل هستند و همراه با آن، مشتریان و مصرف کنندگان خواستار ارتباطات بهتر، سریعتر و شخصی تر هستند. طبق آمار، از هر 10 کاربر، 7 نفر پیام های غیر شخصی را رد می کنند. طبق این آمار استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای هر کسب و کاری ضروری است.

از سوی دیگر، بهره گیری از اتوماسیون بازاریابی فرصتی برای پیشرفت و موفقیت بیشتر برای کسب و کارها فراهم می کند. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، صاحبان مشاغل در هزینه خود صرفه جویی می کنند زمان و هزینهآنها بیشتر بر روی بهبود کمپین های تبلیغاتی، افزایش فروش و بهره وری کارکنان تمرکز خواهند کرد.

5 اثر مهم اتوماسیون بازاریابی بر رشد کسب و کار

شکی نیست که اتوماسیون بازاریابی برای رشد کسب و کار موثر است. در اینجا 5 اثر مهم اتوماسیون بازاریابی بر رشد کسب و کار آورده شده است:

1- جذب سرب

شاید یکی از مهم ترین گام هایی که یک کسب و کار می تواند در مسیر رشد و توسعه بردارد. جذب سرب. در واقع، خودکار کردن بسیاری از وظایف بازاریابی و فروش به تیم شما زمان بیشتری برای تمرکز بر استراتژی کلی و به دست آوردن مشتریان واقعی می دهد.

شایان ذکر است که اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا مخاطبان و کاربران خود را با ردیابی رفتار آنها به مشتریان واقعی تبدیل کنید. به عنوان مثال، با استفاده از این پلتفرم می توانید متوجه شوید که یک مشتری بالقوه به محصول خاصی از وب سایت شما نگاه می کند و به دنبال تحقیق و مقایسه محصولات مختلف است. با پیشنهاد دانلود کاتالوگ این محصول می توانید تمایل او به خرید را افزایش دهید.

2- کشت منجر می شود

بدون استفاده از سیستم اتوماسیون بازاریابی، حفظ سرنخ ها کاری زمان بر و خسته کننده است. ارزش هدایت سرنخ ها از طریق یک سفر فروش کاملاً خودکار قابل درک است. در حالی که طبق نظرسنجی، حدود نیمی از مشتریان بالقوه مشاغل مختلف واجد شرایط هستند، اما در این مرحله آمادگی خرید ندارند. این آمار می تواند برای یک کسب و کار مشکل ساز باشد و توانایی حفظ سرنخ ها با یک تیم کوچک دشوار و زمان بر است. اما جای نگرانی نیست! با کمک پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی، می توانید کارهایی را انجام دهید که برای انسان غیرممکن یا وقت گیر است.

3- سفر مشتری را شخصی کنید

محتوای شخصی‌شده می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر پرورش سرب داشته باشد. طبق یک مطالعه، 90 درصد از مشتریان پیام های تبلیغاتی شخصی سازی شده تری را دوست دارند و باز می کنند.

4- گزارش گیری بهتر از کمپین های تبلیغاتی

یکی از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها، داشتن گزارش‌های بهتر و جامع‌تر از پیشرفت کمپین‌های تبلیغاتی است، اما تعداد محدودی از کسب‌وکارها دانش جمع‌آوری این گزارش‌ها و استفاده از آن‌ها را دارند. اتوماسیون بازاریابی به کسب و کارها اجازه می دهد تا اطلاعات جامعی در مورد نحوه عملکرد کمپین های تبلیغاتی خود دریافت کنند.

5- درک جامعی از مشتریان ایجاد کنید

ادغام سیستم CRM خود با اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و البته رفتار مصرف کننده را به دقت دنبال کنید. از جمله مزایای ادغام این دو سیستم با یکدیگر این است که می توانید محصولاتی را که مشتریان بازدید می کنند مشاهده کنید، محتوای مورد علاقه کاربران را شناسایی کنید و … با این کار می توانید با ویژگی ها و علایق شخصی آشنا شوید. مشتریان خود را بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی کنید.

5 نقطهساعت نکته طلایی استفاده از اتوماسیون بازاریابی چیست؟

در زیر با 5 نکته مهم در استفاده از اتوماسیون بازاریابی آشنا خواهید شد.

به دسته بندی مشتریان خود فکر کنید

زمانی که پیام های شما برای مخاطبان شخصی سازی شده باشد، می توانید از مزایای اتوماسیون بازاریابی بهره مند شوید. با دسته بندی مشتریان می توانید ایمیل های شخصی سازی شده برای مشتریان خود ارسال کنید.

انتخاب ابزارهای اتوماسیون بازاریابی

در مورد انواع ابزارها، ویژگی ها و امکانات آنها تحقیق لازم را انجام دهید و در نهایت ابزاری را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

یک تیم پشتیبانی قوی داشته باشید

با کمک یک تیم پشتیبانی قوی می توانید دستورات لازم را به پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی بدهید و همچنین بهتر و سریعتر به مشتریان پاسخ دهید.

به یاد داشته باشید که دارید به یک شخص پیام می دهید

اگر به درستی نیازهای مخاطبان خود را در شخصیت مخاطب خود ترسیم کرده اید، باید اطلاعات مناسب را در زمان و مکان مناسب به آنها ارائه دهید. در تمام این مراحل به یاد داشته باشید که با یک فرد با احساسات و عواطف روبرو هستید نه یک ربات!

محتوای هوشمند ایجاد کنید

ارسال چند ایمیل با محتوای ساده برای مخاطبان کافی نیست. بلکه باید به گونه ای محتوا تولید کنید که مخاطب را به انتهای قیف فروش هدایت کند و آنها را تشویق کند که از وب سایت شما بازدید کنند و خرید انجام دهند.

هماهنگی های لازم را با تیم فروش خود انجام دهید

متاسفانه یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها در استفاده از این پلتفرم مرتکب می شوند این است که تیم بازاریابی با تیم فروش هماهنگ نمی شود و تلاش های تیم بازاریابی به دلیل ناآگاهی تیم فروش با موفقیت همراه نیست. اگر تیم فروش ارتباط خوبی با مشتریان نداشته باشد و به نیازهای آنها پاسخ ندهد، تمام تلاش ها در این زمینه بی نتیجه است.

آخرین کلمه

استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی یکی از گرایش های جهانی برای کسب و کار موفق است. با کمک ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، این کسب و کارها می توانند بسیاری از فرآیندهای بازاریابی کسب و کار خود را برای صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش خودکار کنند. طبق نظرسنجی به دست آمده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت، به عنوان یکی از پیشتازان بازاریابی آتومیش، می تواند گزینه خوبی برای شروع پیشرفت شما با وب ابزار Engiz باشد. زیرا ابزار webengage یکی از جامع ترین ابزارهای اتوماسیون بازاریابی در جهان است که می تواند یک پلتفرم اتوماسیون کامل را در اختیار شما قرار دهد. برای شروع می توانید با آژانس بازاریابی دیجیتال دارت تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید