Redmi در حال کار بر روی گوشی Redmi K60 Ultra است که شایعه شده در بازار جهانی با نام Xiaomi 13T Pro شناخته خواهد شد. تیزرهای K60 Ultra با اشاره به عرضه قریب الوقوع شروع به انتشار کرده اند. اکنون، گزارش جدیدی از تاریخ عرضه جهانی Xiaomi 13T Pro فاش شد.

طبق گزارش 4gnews، شیائومی قرار است در تاریخ 1 سپتامبر از گوشی هوشمند 13T Pro رونمایی کند تا اولین بار در اروپا به عنوان بخشی از عرضه جهانی آن به بازار عرضه شود. پس از عرضه در اروپا، این شرکت قصد دارد این گوشی هوشمند را در بازارهای دیگر نیز عرضه کند. این دستگاه گواهی های بسیاری مانند IMDA سنگاپور و NBTC و FCC تایلند را دریافت کرده است که برخی از مشخصات کلیدی را نشان می دهد.

فهرست FCC نشان داده است که Xiaomi 13T Pro در سه پیکربندی رم و فضای ذخیره سازی عرضه می شود: 12 گیگ رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگ رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16گیگ رم+ 1 ترابایت حافظه داخلی. طبق منابع دیگر، شیائومی 13 تی پرو قرار است با صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی 144 هرتز معرفی شود. این دستگاه از پردازنده Dimensity 9200 Plus بهره می برد و دارای رم LPDDR5x، حافظه داخلی UFS 4.0 و باتری قابل توجه 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می کند.

این گوشی هوشمند به اشتباه در لیست آمازون انگلستان با قیمت ۷۹۹ پوند برای نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفت. این لیست همچنین نشان داد که شیائومی دستگاه را با گزینه رنگ سبز Meadow معرفی خواهد کرد. در اخباری مرتبط اخیراً افشاگر صنعت FixedFocus رندر گوشی آینده شیائومی با دوربین سلفی پاپ آپ را فاش کرد. این طراحی جذاب کاملاً جدید نیست، اما نشان دهنده روند جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند است. دوربین پاپ آپ که در سال 2018 با Vivo NEX به دنیا معرفی شد، در ابتدا به عنوان راه حلی جهت حل مشکل استفاده از دوربین جلو بدون به خطر انداختن حاشیه نمایشگر مورد استفاده قرار می گرفت. این موضوع مزایا و معایب خاص خود را داشت و نتوانست موفق شود.

با این حال، پیاده‌سازی شیائومی بر اساس پتنت «دستگاه الکترونیکی مخفی و دوربین مخفی» است که وعده کاهش اشغال فضا را می‌دهد و منجر به ایجاد دستگاهی باریک‌تر و سبک‌تر در مقایسه با مدل‌های قبلی که شامل دوربین جلو پاپ‌آپ می شد، خواهد شد. هدف این طراحی پیشرفته رفع برخی از کاستی های مربوط به مدل های قبلی مانند افزایش وزن و اندازه دستگاه است. حق ثبت اختراع اعطا شده توسط اداره ملی مالکیت فکری، گنجاندن یک محفظه، ماژول دوربین و جزء بازتابنده قابل جمع شدن را تأیید می کند. جزء بازتابنده نقش حیاتی در محافظت از ماژول دوربین، کاهش استفاده از فضا و بهبود کیفیت پیکسل با انعکاس تصاویر بر روی ماژول دوربین جهت تصویربرداری دارد.

طی چند سال گذشته، محبوبیت دوربین‌های پاپ‌آپ چندان جذاب نبود، به طوری که بیشتر برندها دوربین‌های نوع حفره دار یا دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش را برای طراحی شیک‌تر انتخاب می‌کردند. در حالی که اپل با سری آیفون 14 پرو خود از طراحی داینامیک آیلند استفاده می کند و شایعه شده که سری Mate60 هوآوی نیز مسیر مشابهی را دنبال می کند. با این حال، بازگشت شیائومی به این طراحی، انعطاف پذیری و پتانسیل نوآوری در فناوری دوربین پاپ آپ را نشان می دهد. طراحی گوشی با این دوربین پاپ آپ احیا و مهندسی شده، در صورتی که طراحی چهار منحنی داشته باشد، جلوه تمام صفحه واقعی با حاشیه های نامرئی جلو را ارائه می دهد. این نوید یک تجربه فراگیرتر را برای کاربران می دهد و پتانسیل کامل صفحه نمایش را بدون هیچ مانعی به نمایش می گذارد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید