شایعات در مورد Xiaomi 14 و پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 شایع است. اطلاعات متعددی در مورد جزئیات سخت افزاری این تلفن هوشمند موجود است. گزارش اخیر حتی ادعا می‌کند که شیائومی نسل بعدی پرچمداران خود را با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه خواهد کرد.

کوالکام نسل بعدی چیپست پرچمدار خود را در ماه اکتبر طی رویداد Snapdragon Summit 2023 معرفی می کند. پس از این رویداد، شیائومی MIUI 15 جدید مبتنی بر اندروید 14 را معرفی خواهد کرد و همچنین اطلاعاتی در مورد سری Xiaomi 14 روشن خواهد شد. این مانند یک اعلامیه نرم از پرچمدار بعدی شیائومی خواهد بود. با این حال، رونمایی اصلی شیائومی 14 در ماه نوامبر انجام خواهد شد و دستگاه از پیش نصب شده با MIUI 15 پایدار همراه می شود.

به نظر می رسد این گزارش با جدول زمانی عرضه هر دو شرکت مطابقت دارد. با توجه به عرضه آیفون جدید اپل در ماه سپتامبر، اکتبر برای معرفی چیپست جدید مناسب تر به نظر می رسد. پس از آن شیائومی 14 در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. سپس چندین گوشی هوشمند از Vivo، Oppo، ZTE و سایر برندها عرضه خواهند شد. آخرین بار، X90 Pro+ ویوو اولین گوشی هوشمندی بود که ابتدا با استفاده از Snapdragon 8 Gen 2 عرضه شد. بعدها iQOO 11 و 11 پرو و سپس Xiaomi سری 13 عرضه شد. امیدواریم اسنپدراگون 8 نسل 3 برای اولین بار با سری 14 شیائومی عرضه شود.

این چیپست به طراحی هشت هسته ای شامل یک هسته Cortex-X4، پنج هسته Cortex-A720 و دو هسته Cortex-A520 مجهز خواهد شد. به نظر می رسد جانشین شیائومی 13 چندین ارتقاء و پیشرفت را در بخش نرم افزار و سخت افزار ارائه می دهد. به نظر رسیده این گوشی هوشمند دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی است که کمی بزرگتر از سنسور سال گذشته است. این دوربین در کنار یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر و یک لنز فوق عریض قرار می گیرد. علاوه بر این، انتظار می رود مدل پایه دارای باتری 4860 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 90 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی باشد.

تغییراتی در طراحی ایجاد خواهد شد و حتی ماژول دوربین نیز در مقایسه با مدل سال گذشته چینش متفاوتی خواهد داشت.

گوشی Xiaomi 14 با سخت افزاری قوی

در اخباری مرتبط اوایل این هفته، شیائومی از گوشی MIX Fold 3 در چین رونمایی کرد. همانطور که نام دستگاه نشان می دهد، این نسل سوم گوشی تاشو از این برند است. Mix Fold اصلی و Mix Fold 2 در انحصار بازار چین باقی مانده اند. بنابراین، آیا Mix Fold 3 در بازار جهانی عرضه خواهد شد؟ در اینجا چیزی است که دانیل دژارلایس، مدیر ارتباطات شیائومی در این مورد گفت.

همانطور که قبلاً ادعا شده بود، Mix Fold 3 در انحصار بازار چین باقی خواهد ماند. سامسونگ، هوآوی و موتورولا چند سالی است که به طور مداوم گوشی های تاشو عرضه می کنند. Tecno اولین گوشی تاشو Phantom V Fold خود را امسال در چندین بازار عرضه کرد. اوپو Find N2 Flip را در بازارهای مختلف عرضه کرد و شایعاتی مبنی بر عرضه Find N3 به زودی در بازارهای جهانی وجود دارد.

همچنین انتظار می‌رود وان پلاس ماه آینده با عرضه OnePlus Open وارد بازار تاشو شود. در 1 سپتامبر، آنر  گوشی Magic V2 و یک گوشی تاشو دیگر را در بازار جهانی معرفی خواهد کرد. به نظر می رسد شیائومی ممکن است در سال 2024 وارد بازار جهانی گوشی های تاشو شود.

در همین حال، Mix Fold 3 در حال حاضر برای خرید در چین موجود است. این دستگاه در سه رنگ مشکی، مشکی فیبری و طلایی فهرست شده است. در حال حاضر، Giztop دستگاه را در سه پیکربندی عرضه می کند: 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، و 16 گیگابایت رم + 1 ترابایت فضای ذخیره سازی. Giztop ارسال دستگاه را از 26 آگوست آغاز خواهد کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید