اپل هفته گذشته پیش فروش آیفون 15 را در بیش از 40 کشور جهان آغاز کرد و گوشی های هوشمند مانند هر سال توجه زیادی را به خود جلب کردند. مینگ چی کو، تحلیلگر، گفت که آیفون 15 پرو مکس توجهات را به خود جلب کرده است در حالی که مدل های ساده به سختی با مدل های سال گذشته برابری می کنند.

کو همچنین پیش‌بینی کرد اگرچه پیش‌سفارش‌های آیفون 15 قوی است، اما فروش آن تحت تأثیر بازگشت هواوی به بازار پرچم‌دار با جدیدترین گوشی‌های 5G قرار خواهد گرفت. اگر نمی‌دانید، هواوی اخیراً سری میت 60 را عرضه کرده است که برخلاف همه احتمالات، یک چیپست 5G کایرین 9000s را در بخش سخت افزاری خود دارد. طبق گزارش‌ها، این پردازنده توسط SMIC، کارخانه ریخته‌گری هوآوی، تولید می‌شود. هوآوی قبلاً مجبور بود به چیپست‌های 4G کوالکام تکیه کند که باعث می‌شد گوشی‌های آن کمتر مورد پسند مشتریان قرار گیرد.

Kuo در وبلاگ خود نوشت:

«بازگشت هواوی ناگزیر بر آیفون تأثیر خواهد گذاشت، اما میزان این تأثیر هنوز مشخص است».

او دقت کرد که این تأثیر روی پیش‌فروش آیفون 15 در بازار چین دیده نمی‌شود، زیرا «کسانی که آیفون‌ها را پیش‌سفارش می‌کنند، کاربران اصلی یا طرفداران اپل هستند، نه مشتریان هدف گوشی‌های هواوی فعلی».

پرچمداران هواوی میت 60 و 60 پرو نیز تقاضای قابل توجهی در چین داشتند و گزارش ها حاکی از تشکیل صف های طولانی در مقابل فروشگاه های خرده فروشی است. ما انتظار داریم که پرچمداران هواوی بر فروش آیفون 15 پایه و حتی مدل پرو در چین تأثیر بگذارند، اما ممکن است آیفون 15 پرو مکس تحت تأثیر قرار نگیرد. تحلیلگر Ming-Chi Kuo همچنین خاطرنشان می کند که “تقاضا برای iPhone 15 Pro نسبت به سال گذشته ضعیف تر است و یکی از دلایل احتمالی آن تغییر تعداد بیشتر کاربران پریمیوم به iPhone 15 Pro Max در سال جاری است.”

در نهایت، کو گفت که بر پیش بینی قبلی خود مبنی بر عرضه تقریبا 80 میلیون دستگاه آیفون 15 در سال جاری پایبند است.

 

پرچمداران جدید هوآوی رقیب سرسخت آیفون 15

 

در دیگر خبرها هواوی این هفته یک رویداد بزرگ در بارسلونا برگزار کرد و طیف وسیعی از محصولات جدید خود را به نمایش گذاشت. ما شاهد یک Watch Ultimate جدید در نسخه طلایی در کنار Freebuds Pro 3 و Eyewear 2 بودیم. این شرکت همچنین MatePad 11.5 را در یک نسخه PaperMatte جدید عرضه کرد که هدف آن سالم‌تر بودن برای چشمان شماست.

این تبلت دارای صفحه نمایش 11.5 اینچی 2.2K LCD با نرخ نوسازی 120 هرتز است. دستگاه همچنین چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 را دربرمی گیرد.  هوآوی MatePad 11.5 جدید دارای روکش صفحه‌نمایش با حکاکی نانویی است که حسی شبیه کاغذ، کاهش تابش خیره‌کننده و فشار کمتری به چشم ارائه می‌دهد. همچنین تجربه نوشتن طبیعی تری را با قلم نسل دوم M-Pencil برخوردار است.

تبلت دارای صفحه نمایش LCD 11.5 اینچی با وضوح 2.2K است. بین 60 هرتز تا 120 هرتز تازه می شود. دستگاه تنها 6.85 میلی متر ضخامت و 499 گرم وزن دارد. جدا از این، Mate 11.5 PaperMatte edition همان مشخصات مدل استاندارد را دارد. شما یک چیپست 4G اسنپدراگون 7 نسل 1 به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می‌کنید. این تبلت با اجرای HarmonyOS 3.1 در بخش نرم‌افزار، از ویژگی‌هایی مانند همکاری گروهی، چند پنجره هوشمند و اشتراک‌گذاری آسان داده از طریق SuperHub پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین، تبلت هواوی یک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو را به همراه دارد. گذشته از آن باید به باتری 7700 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 22.5 واتی از طریق USB-C اشاره کرد. MatePad 11.5 PaperMatte Edition در تاریخ 19 سپتامبر با قیمت 399.99 پوند (427 دلار) برای خرید در دسترس خواهد بود. فقط در رنگ خاکستری فضایی عرضه می شود و می توانید آن را از طریق وب سایت رسمی هواوی خریداری کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید