هواوی پس از تحریم به‌دنبال راه‌های زیادی بود تا از ورشکستگی فرار کند، ازجمله تمرکز بر بازار چین و ورود به حوزه‌های کاملاً جدید. دستاوردهای چند ماه اخیر نشان می‌دهند که غول چینی توانسته است به‌خوبی در مسیر مبارزه‌ با تحریم‌ها قدم بردارد. این شرکت تجدید حیات خود را تا حدودی مدیون عرضه‌ی گوشی هواوی میت ۶۰ پرو در سال ۲۰۲۳ است.

گوشی هواوی میت ۶۰ پرو که از پردازنده‌ی 5G اختصاصی کرین 9000S بهره می‌برد، در چین سروصدا به راه انداخت و اکنون به لطف این محصول به میدان رقابت سازندگان تراشه بازگشته است.

میت ۶۰ پرو تنها گوشی‌ هواوی نبود که جایگاه این شرکت را در بازار مستحکم کرد؛ بلکه گوشی تاشدنی میت X5 و تبلت میت پد پرو ۱۳٫۲ هواوی که بازخوردهای مثبتی را از کاربران چینی دریافت کردند هم موقعیت هواوی را بهبود بخشیدند.

با عرضه‌ی سری گوشی نوا ۱۲ که طبق شایعات مجهز به پردازنده‌ی کرین خواهند بود، انتظار می‌رود هواوی به روند صعودی خود در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه دهد.

مقاله‌های مرتبط

با وجود بازگشت چشمگیر هواوی، کوالکام با در دست داشتن سهم ۴۰ درصدی از بازار جهانی همچنان پیشگام باقی می‌ماند و این را مدیون استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بین پرچمداران چینی است.

اپل به لطف سری آیفون ۱۵،‌ سهم ۳۱ درصدی از بازار جهانی را در اختیار دارد؛ در رتبه‌های پایین‌تر مدیاتک با ۱۵ درصد سهم در جایگاه سوم و سامسونگ با هفت درصد در جایگاه چهارم بازار جهانی قرار گرفته‌اند.

تراشه‌های Unisoc با دو درصد سهم، جایگاه ششم و پردازنده‌ی تنسور گوگل نیز با یک درصد جایگاه هفتم را از آن خود کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که بهبود عملکرد هواوی در بازارهای جهانی چه تأثیری در قیمت گوشی‌‌ این برند خواهد داشت.