به گزارش رویترز، اپل تخفیف‌های نادری را برای گوشی‌های آیفون‌ در چین ارائه داده و قیمت گوشی اپل در فروشگاه‌های چین تا ۵۰۰ یوان (۷۰ دلار) افت کرده است تا مردم به خرید آیفون ترغیب شوند.

ظاهراً قیمت گوشی اپل در برخی مدل‌ها پنج درصد پایین آمده است. این تخفیف‌ها بخشی از پروژه‌ی اپل برای گرامی‌داشت سال نو‌ چینی محسوب می‌شود و از ۱۸ تا ۲۱ ژانویه (۲۸ دی تا ۱ بهمن) ادامه خواهد داشت.

میزان فروش جدیدترین گوشی‌های سری اپل در چین به‌مراتب کمتر از مدل‌های قبلی بوده است. رقبای داخلی مثل هواوی و شیائومی با ارائه‌ی مدل‌های رقابتی گوشی هواوی و گوشی شیائومی کار را برای اپل سخت کرده‌اند.

برخی از شرکت‌ها و ادارات دولتی چین استفاده‌ی کارکنان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند. چین با این اقدام تلاش کرده است تحریم‌های آمریکا را بی‌پاسخ نگذارد.

تحلیلگران Jefferies، شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری آمریکایی، گفتند که فروش آیفون‌ در چین در هفته‌ی اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع کاهش ۳ درصدی کلی نسبت به سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط

اپل در سال‌های اخیر قیمت آیفون‌های جدید خود را تغییر نداد و همین روند را برای آیفون ۱۵ هم تکرار کرد تا تحلیلگران شگفت‌زده شوند.

پلتفرم‌های خرید آنلاین چین از جمله Pinduoduo از ابتدای سال تاکنون قیمت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو را تا ۱۶ درصد کاهش داده‌اند.