کوالکام، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه نیمه هادی ها و تجهیزات مخابراتی، اخیرا دو تراشه مودم به نام های 212S و 9205S را معرفی کرده است. این تراشه ها برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون اینترنت اشیا (IoT)، سازمان ها و همچنین صنعت ماهواره توسعه یافته اند. تراشه‌های جدید کوالکام با ارائه اتصال هیبریدی و مصرف انرژی بسیار کم، سیستم‌های روی تراشه‌های اختصاصی هستند که استاندارد 3GPP Release 17 را برآورده می‌کنند و آنها را برای ارتباطات ماهواره‌ای و پشتیبانی از موقعیت‌یابی جهانی (GPS) ایده‌آل می‌سازد.

در حال حاضر تراشه 9205S در بازار وجود دارد که به عنوان یک راه حل یکپارچه برای اتصال دستگاه های IoT به شبکه های تلفن همراه و ماهواره ای معرفی می شود. این تراشه موقعیت یابی دقیقی را از طریق سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای (GNSS) ارائه می دهد و بنابراین در صنایع مختلفی مانند ردیابی کانتینرهای حمل و نقل، نظارت بر تجهیزات کشاورزی و دامداری و مدیریت ناوگان و حمل و نقل جهانی در عملیات زنجیره تامین استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، تراشه 212S که اواخر امسال عرضه خواهد شد، برای کاربردهای طولانی مدت و مکان ثابت در نظر گرفته شده است. به گفته کوالکام، این تراشه با بهینه سازی باتری عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد و وظایفی مانند جمع آوری داده های تله متری از مخازن آب و سوخت و سایر تجهیزات زیرساختی را انجام می دهد. سیستم روی تراشه ذکر شده همچنین یک انتخاب عالی برای نظارت بر شبکه عمومی، گزارش تشخیص زودهنگام آتش سوزی و غیره است.

به گفته GizmoChina، 212S و 9205S از پلتفرم Qualcomm Aware استفاده می کنند که خدماتی مانند ردیابی دارایی و مدیریت دستگاه را در مناطق دوردست ارائه می دهد. پلتفرم گفته شده با همکاری NYN Skylo نوید یکپارچه سازی بهینه این تراشه ها و بهبود عملکرد آنها را می دهد.