مارک زاکربرگ اعلام کرد تردز اکنون در اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار گرفته است. مدیرعامل متا با انتشار پستی در تردز نوشت: «امروز تردز را در اختیار تعداد بیشتری از کشورهای جهان قرار دادیم. راه‌اندازی این سرویس در اتحادیه‌ی اروپا پس‌از انتشار در ایالات‌متحده و بیش‌از ۱۰۰ کشور جهان انجام می‌شود. تردز قبلاً برای ۴۴۸ میلیون کاربری که ساکن اتحادیه‌ی اروپا هستند دردسترس نبود و اکنون این افراد می‌توانند از شبکه‌ی اجتماعی ما استفاده کنند.»

متا به کاربران اتحادیه‌ی اروپا اجازه می‌دهد بدون نیاز به ساخت اکانت، تردز را مرور کنند. البته برای تعامل با محتوای تردز همچنان به حساب کاربری اینستاگرام نیاز است.

تأخیر متا در انتشار تردز برای کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا به‌ قوانین جدید بازارهای دیجیتال این ناحیه ارتباط دارد. اگرچه غول رسانه‌های اجتماعی جهان مستقیماً به این قوانین اشاره نکرده، اما آدام موسری رئیس اینستاگرام تأخیر انتشار تردز در اتحادیه‌ی اروپا را به پیچیدگی‌های پیروی از برخی قوانینی که سال آینده اجرایی خواهند شد نسبت داد. برندهایی مثل متا که ازطرف این اتحادیه به‌عنوان شرکت‌های اصلی و مهم فناوری شناخته می‌شود تا مارس ۲۰۲۴ فرصت دارند تا از الزامات این کشورها پیروی کنند.

گفته می‌شود ادغام بسیار گسترده‌ی تردز با اینستاگرام مشکلاتی را برای سازمان‌های نظارتی اتحادیه‌ی اروپا ایجاد خواهد کرد. هنگامی‌که پلتفرم جدید متا در جولای ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد کاربران ازطریق حساب اینستاگرام خود در آن ثبت‌ کردند و بدین‌ترتیب امکان برقراری آسان ارتباط با همه‌ی کسانی که در اینستاگرام دنبال می‌کردند وجود داشت. این ویژگی باعث شد تردز یک هفته پس‌از راه‌اندازی اولیه به رکورد ۱۰۰ میلیون کاربر فعال برسد.

تردز درحال حاضر مثل روزهای اول فعالیتش با اینستاگرام یکپارچه نیست. اواسط دسامبر این پلتفرم قابلیت حذف اکانت بدون نیاز به حذف حساب اینستاگرام را ارائه داد اما پیوندهایی بین دو شبکه‌ی اجتماعی مذکور باقی مانده است که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در پیروی از قوانین اتحادیه‌ی اروپا شود.