به تازگی چندین تصویر از قاب های احتمالی آیفون 16 پرو به بیرون درز کرده است که ماژول دوربین بزرگتری را نشان می دهد. در این تصاویر قاب های مختلف Magsif را در رنگ های مختلف می بینیم. این امکان وجود دارد که اپل در مدل آینده پیشرفت های قابل توجهی را در لنزهای پرایم، فوق عریض و تله فوتو اعمال کند.

با توجه به پستی از یک منبع آگاه در X، تصاویر جدید یک بریدگی بزرگ برای ماژول دوربین را نشان می دهد که نشان دهنده سنسورهای دوربین بزرگتر در آیفون 16 پرو در مقایسه با آیفون 15 پرو است. اگرچه نمی توان اندازه دقیق این سنسورها را تعیین کرد، اما با یک نگاه می توان متوجه شد که ماژول دوربین آیفون 16 پرو به حلقه MagSafe بسیار نزدیک است.

افزایش اندازه ماژول دوربین اپل آیفون 16 پرو

انتظار می رود اپل از سنسور دوربین اصلی 1/1.14 اینچی به جای سنسور 1/1.28 اینچی در آیفون 16 پرو استفاده کند. همچنین طبق شایعات قبلی، دوربین فوق عریض این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی به سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX903 ارتقا خواهد یافت. علاوه بر این، این گوشی احتمالاً لنز تله‌فوتوی معمولی را کنار گذاشته و به دوربین تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی 5x موجود در آیفون 15 پرو مکس به نام تتراپریسم منتقل می‌شود.

طبق گزارش های قبلی، آیفون 16 پرو احتمالا دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی است که بزرگتر از نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 15 پرو است. به طور کلی، ظاهر آیفون 16 پرو احتمالاً تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی نخواهد داشت.

همچنین شایعه شده است که آیفون 16 پرو دارای صفحه نمایش 20 درصد روشن تر از آیفون 15 پرو است. آیفون 15 پرو با حداکثر روشنایی 1000 نیت برای محتوای معمولی SDR عرضه شد، در حالی که انتظار می‌رود آیفون 16 پرو دارای روشنایی 1200 نیت باشد.

علاوه بر این، سری آیفون 16 احتمالا دارای دکمه عکسبرداری خواهد بود که برای گوشی های این شرکت جدید است. انتظار می رود اپل در سپتامبر سال جاری از سری آیفون 16 رونمایی کند. تا آن زمان گزارش های فعلی را نمی توان با قطعیت پذیرفت.