اسپیس ایکس یکی از اجزای کلیدی مورد نیاز برای موفقیت پرواز فضایی خصوصی بعدی که برای تابستان امسال برنامه ریزی شده است را فاش کرده است.

ماموریت مذکور که “سپیده دم پولاریس” نام دارد، قرار است اولین پیاده روی فضایی توسط فضانوردان خصوصی باشد. در نتیجه، اسپیس ایکس مجبور شد برای مسافران خود لباسی طراحی کند که بتواند از آنها در برابر محیط خشن فضا محافظت کند. اکنون این فرصت را داریم که برای اولین بار به این لباس فضایی جدید نگاه کنیم.

لباس جدید فعالیت برون وزیکولی اسپیس ایکس (EVA) بسیار شبیه لباس فضانوردی فعالیت داخل وزیکولی (IVA) این شرکت است. لباس فضانورد فعلی اسپیس ایکس برای پوشیدن در هنگام پرتاب و فرود طراحی شده است، اما برای استفاده در محیط خلاء مناسب نیست. در مقابل، لباس جدید EVA دارای ویژگی هایی برای افزایش تحرک فضانوردان و محافظت از آنها در برابر خلاء سرد و بدون هوا در خارج از فضاپیما است.

در یوتیوب تماشا کنید

کریس دریک، مدیر تیم لباس فضانوردی SpaceX، هنگام صحبت در مورد لباس جدید در شبکه اجتماعی X، گفت که تلاش زیادی برای حفظ دمای مناسب فضانوردان در لباس انجام شد. دریک همچنین به صفحه نمایش Parana در طراحی کلاه ایمنی اشاره کرد که اطلاعات دمای داخلی، رطوبت و فشار لباس را در مقابل چشمان فضانوردان قرار می دهد.

جرد آیزاکمن، فرمانده ماموریت Polaris Dawn نیز گفت: «از نظر زیبایی، لباس جدید ممکن است شبیه به لباس IVA باشد. اما آنچه در داخل لباس انجام می شود فوق العاده است.”