جیمز کامرونکارگردان برنده اسکار فیلم «تایتانیک» پنجشنبه با اشاره به انفجار زیردریایی تایتانیک که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، گفت: ما هرگز چنین حادثه ای نداشتیم.

به گزارش نیویورک تایمز، کامرون به عنوان متخصص زیردریایی های اعماق دریا، ده ها بار برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس اطلس رفته و حتی یک بار به اعماق عمیق ترین حفره روی یک کشتی رفته است. سیاره در یک زیردریایی کوچک طراحی شده توسط خودش.

کارگردان «تایتانیک» در گفت و گوی خود مرگ پنج تن از خدمه زیردریایی «تایتانیک» توسط شرکت Oceangate را حادثه ای بی سابقه خواند که مشابه آن در دنیای اکتشافات خصوصی اقیانوس ها رخ نداده است. وی گفت: هرگز تلفات جانی و انفجاری در چنین عمقی وجود نداشته است.

یک انفجار زیر آب یا به طور دقیق تر یک انفجار زمانی رخ می دهد که فشار له کننده اعماق دریا باعث می شود یک بدن داخلی به شدت به داخل فرو بریزد. کامرون در مصاحبه خود گفت: اگر جسم به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند پنج نفر را در خود جای دهد، انفجار یک رویداد بسیار قدرتمند خواهد بود، شبیه به انفجار 10 جعبه دینامیت.

در سال 2012، کامرون یک زیردریایی آزمایشی در اعماق دریا را طراحی و به منطقه ای در اقیانوس آرام معروف به چالنجر پیت کرد. با این حال، او گواهی ایمنی برای زیردریایی خود را دنبال نکرد. کامرون آگاهانه این تصمیم را خواند و معتقد بود که دلیل آن آزمایشی بودن زیردریایی و علمی بودن مأموریت آن است. وی افزود: هرگز خودرویی را طراحی نمی کنم که برای حمل مسافر مورد تایید نباشد.

کارگردان تایتانیک استاکتون راشمدیر اجرایی Oceangate که در انفجار زیردریایی جان باخت، به دلیل عدم دریافت گواهی ایمنی گردشگری مورد انتقاد قرار گرفته است. به گفته او، آقای راش گواهینامه را مانعی برای نوآوری می داند.

کامرون گفت: «در واقع موافقم. اما زمانی که مشتریان پولی را در زیردریایی خود جای می دهید و مهمانان بی گناهی دارید که به شما و اظهارات شما در مورد ایمنی وسیله نقلیه اعتماد کرده اند، نمی توانید این موضع را اتخاذ کنید.