مدل برتر، به پردازنده Core Ultra 7 155H مجهز شده که در حقیقت دنباله روی سری Core i7 محسوب می‌شود. این پردازنده ۱۶ هسته دارد و می‌تواند ۲۲ رشته پردازشی را به‌صورت همزمان انجام دهد. این ۱۶ هسته از ۶ هسته قدرتمند، ۸ هسته بهینه و ۲ هسته کم‌مصرف تشکیل شده‌اند. در حالت Turbo، این پردازنده می‌تواند به حداکثر فرکانس ۴٫۸ گیگاهرتز برسد. از نظر قدرت پردازشی، Core Ultra 7 155H می‌تواند با پرچم‌دار نسل قبل AMD، یعنی Ryzen 9 6900HX برابر می‌کند؛ این موضوع کمک می‌کند که لپ‌تاپ ایسر سوییفت گو ۱۴ با وجود بدنه باریک و سبکش، قدرت پردازشی کافی حتی برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی را در اختیارمان قرار دهد.

پردازنده گرافیکی Arc هم قدرت پردازش گرافیکی به‌مراتب بیشتری در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی Intel Xe و UHD دارد. این پردازنده از DirectX 12 و تکنولوژی‌های جدید گرافیکی مثل Ray Tracing و AI Frame Generation پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که بزرگ‌ترین جهش در پردازنده‌های Core Ultra، به پردازنده گرافیکی یکپارچه یا همان «آنبورد» آن‌ها برمی‌گردد.

اضافه شدن تراشه گرافیکی Arc، بزرگ‌ترین جهش از نظر قدرت پردازش گرافیکی در پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شود. پردازنده Arc می‌تواند قدرتی نزدیک به نسخه لپ‌تاپ RTX 2050 ارائه دهد. این همان کارت گرافیکی است که هنوز هم در لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده پایین استفاده می‌شود؛ بنابراین Swift Go 14 نه‌تنها می‌تواند از پس اکثر پردازش‌های گرافیکی مربوط به ویرایش عکس و ویدیو بربیاید؛ بلکه تا حد زیادی از پس اجرای بازی‌های کامپیوتر برمی‌آید. تازه این پردازنده گرافیکی جدید این امکان رو در اختیارتون قرار می‌ده که تا چهارتا مانیتور 8K رو به‌صورت همزمان به Swift Go 14 وصل کنین.

درنهایت باید به اضافه شدن پردازنده عصبی (NPU) به لپ‌تاپ‌های Swift Go 14 اشاره کنیم. علاوه بر موتور هوش مصنوعی جدید و فناوری AI Boost اینتل، ایسر هم فناوری‌های انحصاری هوش مصنوعی خودش را در دل این لپ‌تاپ‌ها قرار داده تا تجربه‌ای سریع، خلاق و لذت‌بخش از کار کردن با هوش مصنوعی داشته باشید. برای مثال، فناوری PurifiedVoice 2.0 می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و میکروفن سوم لپ‌تاپ، صداهای محیط و مزاحم را هنگام برقراری تماس‌های تصویری حذف کند.