انویدیا امروز فناوری NVIDIA RTX را برای بهبود عملکرد دستیاران هوش مصنوعی و انسان های دیجیتال معرفی کرد. این فناوری جذاب در لپ‌تاپ‌های جدید GeForce RTX AI استفاده خواهد شد.

فناوری جدید Project G-Assist انویدیا کاربران را با استفاده از هوش مصنوعی در حین بازی یا کار با نرم افزارهای کامپیوتری راهنمایی می کند. نمایش فناوری Project G-Assist با بازی ARK: Survival Ascended از Wildcard Studio آغاز شد. تیم سبز همچنین اولین ریزپردازنده های استنتاج NVIDIA NIM مبتنی بر رایانه شخصی را برای پلتفرم انسانی دیجیتال NVIDIA ACE معرفی کرد.

فناوری‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا با استفاده از جعبه ابزار RTX AI فعال می‌شوند. این مجموعه جدید از ابزارها و کیت‌های توسعه نرم‌افزار به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مدل‌های هوش مصنوعی را در رایانه‌های شخصی ویندوزی بهینه‌سازی و استقرار دهند. این فناوری‌ها به مجموعه نوآوری‌های RTX AI انویدیا می‌پیوندند که در حال حاضر توسط بیش از 500 اپلیکیشن و بازی رایانه‌ای و 200 مدل لپ‌تاپ استفاده می‌شود.

جیسون پلنایب رئیس هوش مصنوعی، انویدیا گفت: «شرکت ما در سال 2018 با راه‌اندازی پردازنده‌های گرافیکی RTX Tensor Core و NVIDIA DLSS، عصر محاسبات هوش مصنوعی را آغاز کرد. اکنون با Project G-Assist و NVIDIA ACE، ما نسل بعدی تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بیش از 100 میلیون کاربر رایانه شخصی با RTX AI باز می کنیم.

دستیار هوش مصنوعی پروژه G-Assist

دستیاران هوش مصنوعی می خواهند تجربه بازی کردن و کار با نرم افزار را تغییر دهند. Project G-Assist با ارائه استراتژی هایی برای پیشرفت بهتر در مراحل بازی و تجزیه و تحلیل روند بازی برای کمک به انجام وظایف خلاقانه و پیچیده، نگاهی اجمالی به آینده فناوری ارائه می دهد.

Project G-Assist با استفاده از هوش مصنوعی بهترین راهنمایی را در حین انجام بازی به گیمرها ارائه می دهد. این فناوری ورودی صدا یا متن را از گیمر به همراه اطلاعات صفحه بازی دریافت می کند و داده ها را از طریق مدل های هوش مصنوعی مدیریت می کند. مدل مذکور در نهایت با توجه به نیاز گیمر به صورت متنی یا گفتاری پاسخ می دهد.

از دیگر ویژگی های Project G-Assist می توان به اعمال تنظیمات گرافیکی بر اساس نوع سخت افزاری کاربر و اورکلاک ایمن و کاهش مصرف برق اشاره کرد.

اولین فناوری ACE PC NIM

فناوری ACE NVIDIA برای پروژه Digital Humans توسعه یافته است و اکنون به رایانه های شخصی RTX AI و ایستگاه های کاری با NVIDIA NIM می آید. NIM ها خدمات استنتاجی هستند که توسعه دهندگان را قادر می سازند تا روند یکپارچه سازی مدل های هوش مصنوعی با برنامه های خود را از هفته ها به دقیقه کاهش دهند. خدمات ACE NIM استنتاج با کیفیت بالایی را برای درک زبان طبیعی، پردازش گفتار، انیمیشن‌های صورت و موارد دیگر به صورت محلی در دستگاه‌ها ارائه می‌کند.

افزایش سرعت GPU هنگام کار با مدل های هوش مصنوعی در رایانه های شخصی

مایکروسافت و انویدیا با یکدیگر همکاری می کنند تا به توسعه دهندگان کمک کنند تا به راحتی قابلیت های هوش مصنوعی جدید را به برنامه های وب و نرم افزارهای ویندوز اضافه کنند.

مدل‌های زبان کوچک (SLM) ویژگی‌های بسیاری را در اختیار توسعه‌دهندگان ویندوز قرار می‌دهند، از جمله خلاصه‌سازی محتوا و تولید محتوا و اتوماسیون وظایف. API های RAG به توسعه دهندگان کمک می کنند تا از منابع داده خاص برنامه استفاده کنند و رفتار و قابلیت های SLM را بر اساس نیازهای برنامه سفارشی کنند.

دستورات هوش مصنوعی ویندوز با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX و شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی سایر سازندگان سخت‌افزار تسریع می‌شوند و در نتیجه تجربه‌ای روان‌تر و سریع‌تر برای کاربران در اکوسیستم ویندوز ایجاد می‌کنند. این API در پیش نمایش امسال در دسترس خواهد بود.

RTX AI Toolkit; مدل هایی که 3 برابر کوچکتر و 4 برابر سریعتر هستند

صدها هزار مدل AI منبع باز در دسترس توسعه دهندگان است. اما بیشتر مدل ها برای اهداف عمومی آموزش دیده اند و برای کار در مراکز داده طراحی شده اند.

انویدیا RTX AI Toolkit را معرفی کرد تا به توسعه دهندگان کمک کند تا مدل های سفارشی هوش مصنوعی بسازند که می توانند روی رایانه های شخصی اجرا شوند. این مجموعه شامل ابزارها و کیت های توسعه برای سفارشی سازی و بهینه سازی و استقرار مدل های کامپیوتری RTX AI می باشد. RTX AI Toolkit اواخر این ماه در دسترس خواهد بود.

هوش مصنوعی برای تولید محتوا

انویدیا RTX AI را با برنامه‌هایی برای سازندگان محتوا ادغام می‌کند. سال گذشته، این شرکت فناوری شتاب‌دهنده هوش مصنوعی خود را با استفاده از TensorRT برای یکی از رابط‌های پرطرفدار Stable Diffusion خود به نام Automatic1111 معرفی کرد. از این هفته، RTX AI با ComfyUI ادغام می شود و در نتیجه عملکرد آن نسبت به نسخه فعلی 60 درصد بهبود می یابد.

پلتفرم مودینگ RTX Remix انویدیا به توسعه دهندگان کمک می کند تا بازی های کلاسیک مبتنی بر DirectX 8 و DirectX 9 را با پشتیبانی کامل از فناوری ردیابی اشعه RTX Remix بازسازی کنند.

Nvidia RTX Remix Toolkit به عنوان منبع باز در این ماه در دسترس خواهد بود. این پلتفرم به مدیران اجازه می دهد تا عناصر درون بازی و نور صحنه را در کوتاه ترین زمان ممکن و به روشی آسان تر از قبل بازسازی کنند. با باز کردن پلتفرم RTX Remix، مددرها در سراسر جهان می توانند بازسازی های RTX بسیار جذاب تری ایجاد کنند.

Nvidia RTX Video، ویژگی محبوب مقیاس‌بندی ویدیو با هوش مصنوعی که در مرورگرهای Google Chrome، Microsoft Edge و Mozilla Firefox پشتیبانی می‌شود، اکنون به عنوان یک SDK برای همه توسعه‌دهندگان در دسترس است.