OpenAI، خالق هوش مصنوعی ChatGPT، قراردادی را با دو گروه رسانه ای بزرگ، آتلانتیک و واکس مدیا امضا کرده است که به موجب آن می تواند از مقالات این دو رسانه بزرگ برای آموزش ربات چت خود استفاده کند.

خالق ChatGPT به سرعت با رسانه های مختلف تفاهم نامه امضا کرد تا از محتوای آنها برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کند. اگر OpenAI بدون اجازه از اطلاعات رسانه ای برای آموزش هوش مصنوعی خود بدون امضای قرارداد استفاده کند، قوانین کپی رایت را زیر پا گذاشته است. در نتیجه، این شرکت در تلاش است تا هوش مصنوعی خود را به طور قانونی بهبود بخشد.

این شرکت تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی را با رسانه‌های خبری مختلفی از جمله News Corp (وال استریت ژورنال، نیویورک پست و دیلی تلگراف)، اکسل اسپرینگر (Business Insider و Politico)، DotDash، Meredith Investopedia، Food & Wine و InStyle امضا کرده است. ، فایننشال تایمز و آسوشیتدپرس.

OpenAI با رسانه ها قرارداد می بندد

همانطور که گفته شد، OpenAI، خالق هوش مصنوعی ChatGPT، برای استفاده از محتوای آنها با گروه های رسانه ای مختلف قراردادهایی منعقد کرده است. به نظر می رسد مبلغ توافق شده برای این قراردادها متفاوت باشد. به عنوان مثال، قرارداد News Corp با OpenAI حدود 250 میلیون دلار در پنج سال آینده تخمین زده می شود. این در حالی است که قرارداد با فایننشال تایمز بین 5 تا 10 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

قراردادها نحوه نمایش محتوا در چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT را مشخص می کنند. به عنوان مثال، برای گروه رسانه ای Vox Media، نقل قول ها شامل پیوندهایی به وب سایت ها هستند. گروه رسانه ای Vox Media نیز اعلام کرد که در هفته های آینده به اشتراک گذاری محتوا با خالق ChatGPT را آغاز خواهد کرد.

در همان زمان، گروه رسانه ای آتلانتیک نیز در حال توسعه وب سایت جدیدی به نام آزمایشگاه آتلانتیک است. در این وب سایت ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می گیرد.