انیمیشن کوکو درباره پسربچه‌ای به اسم میگل است که عاشق موسیقی و سازهای مختلف است؛ اما خانواده او موسیقی را برای او ممنوع کرده‌اند و نمی‌خواهند که به مسیر موسیقی قدم بگذارد. بااین‌حال، میگل به‌دنبال نشان‌دادن هنرهای خود به هر قیمتی است؛ حتی به قیمت طرد‌شدن به‌دست خانواده‌اش.

میگل ازطریق برخی اتفاقات به دنیای زیبا و رنگی مردگان قدم می‌گذارد و سفرش را همراه با شخصیتی دیگر از دنیای مردگان آغاز می‌کند تا حقیقت تنفر خانواده خود از موسیقی را پیدا کند. انیمیشن کوکو انیمیشنی جذاب و زیبا است که با معرفی فرهنگ‌های دیگر به کودکان، به آنان درس‌هایی درباره خانواده و پیوند بینشان می‌آموزد.

انیمیشن به‌دنبال نمو یکی دیگر از انیمیشن‌های نسبتاً قدیمی است که درباره دلقک‌ماهی‌ای به نام مارلین است که به‌دنبال پسر گم‌شده خود، نمو، سفری پرخطر را آغاز می‌کند. طی اتفاقاتی که رخ می‌دهد، نمو را غواص از دریا می‌دزدد که همین باعث شروع سفر مارلین، پدر نمو می‌شود که حاضر است برای نجات پسرش زندگی خود را به‌خطر بیندازد. انیمیشن به‌دنبال نمو تصویری زیبا از عشق والدین به کودکان را نشان می‌دهد و می‌تواند برای والدین نیز انیمیشنی جذاب و آموزنده باشد.

منِ نفرت‌انگیز

زود قضاوت نکنید! این انیمیشن هیچ‌گونه پیام منفی برای کودکان شما ندارد! انیمیشن منِ نفرت‌انگیز درباره دانشمندی بدجنس به نام گرو است که در زندگی خود همیشه سعی کرده است تا برای بقیه نفرت‌انگیز به‌نظر بیاید.

گرو رؤیای دزدیدن ماه را در سر می‌پروراند که یکی از شیطانی‌ترین نقشه‌های او به‌حساب می‌آید؛ ولی با پیداشدن سه دختربچه یتیم در زندگی‌اش، همه‌چیز تغییر می‌کند. گرو حالا مجبور است نقش پدر را بازی کند که خیلی هم از آن بدش نمی‌آید و سعی می‌کند خود را تغییر دهد. این انیمیشن زیبا به کودکان می‌آموزد که هر انسانی با کمی محبت می‌تواند تغییر کند که درسی بزرگ برای زندگی آنان است؛ محبت، محبت و محبت!

همین‌طور‌که دیدید، انیمیشن‌ها و کارتون‌ها فراتر از سرگرمی به‌حساب می‌آیند و برای کودکان مثل کتاب درسی زندگی‌اند که به آنان پیام‌های مثبت را می‌آموزد و در شخصیتشان در آینده تأثیرات بسیار مثبتی می‌گذارد.

انتخاب انیمیشن‌های درست می‌تواند کمی سخت باشد؛ به‌همین‌دلیل، سعی کردیم در این مطلب فهرستی از بهترین انیمیشن‌ها برای تماشای کودکان تدارک ببینیم تا بتوانید به‌درستی انتخاب کنید و از تماشای آن‌ها با کودکان خود لذت ببرید! از همراهی‌تان سپاسگزاریم.