نوبیا اوایل ماه جاری گوشی‌های رد مجیک 8S پرو و رد مجیک 8S پرو پلاس را در چین عرضه کرد. اکنون مدل پرو این محصول در حالی روانه‌ی بازارهای جهانی شده است که مشخصات آن درمقایسه‌با نسخه‌ی چینی تفاوت چندانی ندارد.

رد مجیک 8S پرو از فرم‌فکتور جعبه‌ای بهره می‌برد که دکمه‌های تنظیم صدا و کلید پاور در لبه‌ی سمت‌ چپ آن است. لبه‌ی سمت راست دستگاه نیز دکمه‌های اضافه‌ی مخصوص بازی را در خود جا داده است و در قاب پشتی دوربین سه‌گانه را شاهد هستیم. همچنین، این گوشی گیمینگ به فن داخلی با چراغ‌های RGB مجهز شده است.

Red Magic 8S Pro از نمایشگر ۶٫۸ اینچی AMOLED با وضوح ۲۴۸۰ در ۱۱۱۶ پیکسل، رنگ ۱۰ بیتی، روشنایی ۱۳۰۰ نیتی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش با فناوری دوربین زیر نمایشگر ۱۶ مگاپیکسلی نسل چهارم یکپارچه شده و سیستم دوربین پشتی آن شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

قلب تپنده‌ی نسخه‌ی جهانی رد مجیک 8S پرو تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است که با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز کار می‌کند. این دستگاه حداکثر با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 عرضه می‌شود.

گوشی مذکور از سیستم خنک‌کننده‌ی ICE 12.0 و محفظه‌ی بخار بسیار بزرگ برای دفع گرما بهره می‌برد. انرژی لازم برای کار با این دستگاه را نیز باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۶۵ وات تأمین می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های Red Magic 8S Pro می‌توان به بلندگوهای دوگانه و سه میکروفون و موتور خطی X-Axis اشاره کرد. این گوشی از حسگر اثرانگشتی بهره می‌برد که قابلیت سنجش ضربان قلب را نیز دارد. گوشی گیمینگ جدید نوبیا از بلوتوث ۵٫۳، وای‌فای ۷، درگاه USB C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم پشتیبانی می‌کند.

براساس اعلام گیزموچاینا، نسخه‌ی مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم رد مجیک 8S پرو در اروپا و آمریکا به‌ترتیب با قیمت ۶۴۹ یورو و ۶۴۹ دلار عرضه می‌شود. قیمت نسخه‌ی مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم آن نیز در این دو منطقه به‌ترتیب ۷۷۹ یورو و ۷۷۹ دلار است.