ChatGPT یک مدل زبان پیشرفته است که قادر به ارائه راه حل برای تقریباً هر درخواستی است. با این حال، حتی ChatGPT نیز می تواند با مشکلاتی روبرو شود که بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. یکی از این مسائل خطای Conversation not found بین مکالمات است. در این راهنما، نحوه رفع خطای ChatGPT “Chat Not Found” را بررسی خواهیم کرد. خطای “Chat Not Found” معمولاً به این معنی است که ChatGPT سابقه چت شما را در سیستم عامل خود از دست داده است. قبل از بررسی راه‌حل‌ها، ما دلایل خطا را بررسی می‌کنیم تا به شما در جلوگیری از آن کمک کنیم. بیا شروع کنیم.

چرا CHATGPT خطای Chat not found را می دهد؟

این خطا معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که درخواست اضافه شده فاقد جزئیات باشد، ساختار ضعیفی داشته باشد یا دارای خطا باشد. ChatGPT برای پاسخ دادن به سوالات متنی با نگاه کردن به تاریخچه مکالمات خاص طراحی شده است. اگر زمینه مکالمه به درستی ارسال نشود، ممکن است مدل نتواند پیام فعلی را به رشته مکالمه قبلی متصل کند.

همچنین، خطا ممکن است به دلیل مشکلات فنی موقت باشد. برای مثال، اگر از یک API مبتنی بر این LLM استفاده می‌کنید، ممکن است به دلیل خطایی در سمت API، «مکالمه یافت نشد» دریافت کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به اصلاحات بپردازیم.

نحوه رفع خطای Conversation not found در چت GPT

اکنون که می دانید چرا پیام “مکالمه یافت نشد” را می بینید، بیایید ببینیم چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

بررسی کنید که آیا سرورهای ChatGPT از کار افتاده است یا خیر

برای مدیریت ترافیک و بهبود امنیت، سرویس‌های آنلاین نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. ChatGPT هیچ استثنایی در آن ندارد. بنابراین اگر با مشکلی در سرویس مواجه شدید، با استفاده از لینک زیر بررسی کنید که آیا سرور از کار افتاده است.

پس از باز کردن صفحه، می توانید نوارهای کنار ChatGPT را ببینید. بررسی کنید که دومی سبز باشد. اگر سبز باشد سرور مشکلی ندارد و بهتر است به سراغ راه حل های زیر بروید. اگر سبز نباشد به معنای خطای سرور است و باید منتظر باشید تا مهندسان OpenAI مشکل را برطرف کنند.

در صورت نیاز، می‌توانید «اشتراک برای به‌روزرسانی‌ها» را فشار دهید، جایی که هر زمان سرور وارد حالت تعمیر و نگهداری یا هر خطای دیگری شد، از وضعیت به شما اطلاع داده می‌شود.

اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید

ChatGPT برای پردازش درخواست ها و نمایش نتایج به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز دارد. مطمئن شوید که اتصال اینترنت پایداری دارید. می‌توانید مودم یا روتر را بازنشانی کنید، یا به Wi-Fi به نقطه اتصال تلفن همراه بروید (یا برعکس).

در صورت لزوم، می‌توانید با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید و مشکلات پایداری اتصال شبکه را ذکر کنید.

دستور صحیح را وارد کنید

اگر دستورالعمل ها نامشخص باشند، نتایج صحیح را نخواهید دید. بنابراین، برای رفع خطای chat not found در ChatGPT، باید دستورات مناسبی را ارائه کنید. اگر از فرمول های ریاضی استفاده می کنید، مطمئن شوید که از فرمول های صحیح استفاده می کنید.

اگر دستورالعمل‌های مناسبی را همراه با فرمان ارائه نکنید، ممکن است هوش مصنوعی در درک آن مشکل داشته باشد و از این رو خروجی این خطا است.

بررسی کنید که درخواست شما با دستورالعمل ها و پارامترهای ChatGPT مطابقت داشته باشد

ChatGPT دستورالعمل ها و پارامترهای خاصی را برای اطمینان از عدم سوء استفاده از مدل زبان AI تنظیم کرده است. بنابراین، اگر درخواست شما هر یک از این دستورالعمل ها و پارامترها را نقض کند، ممکن است یک پیام خطا مشاهده کنید.

فید را تازه کنید و یک گپ جدید را شروع کنید

ایده خوبی است که هر از چند گاهی هر یک از مکالمات ChatGPT خود را بازخوانی کنید، زیرا یک مکالمه می تواند به طور خودکار پس از بیش از 10 دقیقه به پایان برسد و پیام های خطا را بازگرداند. از آنجا، می‌توانید صفحه وب را بازخوانی کنید و مکالمه‌ای را که می‌خواهید ادامه دهید انتخاب کنید، یا یک چت جدید شروع کنید و درخواست را ذکر کنید.

کوکی ها و کش مرورگر خود را پاک کنید

بسیاری از خطاهایی که ممکن است در هنگام استفاده از سرویس های وب با آنها روبرو شوید را می توان با پاک کردن حافظه پنهان و کوکی های مرورگر خود برطرف کرد.

از سیستم خارج شوید و وارد شوید

برای رفع خطای ChatGPT «مکالمه یافت نشد»، سعی کنید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید. این عمل جلسه را تازه می کند و خطاها یا فایل های خطایی را که باعث ایجاد مشکل می شوند پاک می کند. در اینجا مراحل انجام می شود:

مرحله 1: ChatGPT را در مرورگر خود یا از لینک زیر باز کنید.

ChatGPT را در مرورگر خود باز کنید

مرحله 2: روی سه نقطه کنار نام خود کلیک کرده و Sign Out را انتخاب کنید.

مرحله 3: پس از خروج از سیستم، دوباره وارد ChatGPT شوید.

افزونه های مرورگر را غیرفعال کنید

افزونه های مرورگر همچنین می توانند خطای ChatGPT “Chat Not Found” را ایجاد کنند. بهترین راه برای یافتن راه حل، حذف نصب هر افزونه ای است که اخیراً نصب کرده اید یا همه افزونه ها را حذف کنید.

VPN را فعال یا غیرفعال کنید

همانطور که می دانید سرویس های VPN یک شبکه مجازی ایجاد می کنند تا از شما در برابر ردیاب ها و جاسوسان ناخواسته محافظت کند. علاوه بر این، این سرویس‌ها ممکن است به شما در دسترسی به سایر سرویس‌هایی که فیلتر هستند نیز کمک کنند. در چنین حالتی، بهترین راه حل این است که VPN را فعال کنید و بررسی کنید که آیا می توانید بدون هیچ خطایی از ChatGPT استفاده کنید.

همچنین، اگر از اینترنت با VPN استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید زیرا VPN می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد و باعث خطای چت نشد در ChatGPT شود.

از مرورگر دیگری استفاده کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا به خلاص شدن از شر ChatGPT “خطای مکالمه در دسترس نیست” کمک نکرد، سعی کنید به این سرویس در دستگاه یا مرورگر دیگری یا حتی در حالت ناشناس دسترسی پیدا کنید. در آزمایش خود، با دسترسی به ChatGPT در مرورگر دیگری، مشکل را حل کردیم. بررسی کنید و ببینید آیا می توانید راه حل را پیدا کنید.

با پشتیبانی ChatGPT تماس بگیرید

اگر حتی پس از انجام تمام اصلاحات بالا، مشکل همچنان ادامه داشت، از لینک زیر با پشتیبانی ChatGPT تماس بگیرید.

مرحله 1: روی نماد پیام در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

مرحله 2: می توانید از کادر پیام کمک بخواهید یا “Send a message” را فشار دهید.

مرحله 3: هر یک از گزینه های موجود در صفحه را انتخاب کنید و موضوع را با جزئیات توضیح دهید.

مرحله 4: پس از افزودن تمام جزئیات، دکمه ارسال را فشار دهید.

توجه: برای ورود باید به حساب ChatGPT خود وارد شوید.

آخرین کلمه

با ارائه دستورالعمل های مناسب و اطمینان از اینکه هوش مصنوعی را اشتباه نگیرید، می توانید به راحتی خطای ChatGPT “Chat Not Found” را برطرف کنید. ما همچنین مطمئن شده ایم که تمام راه حل هایی را که از طریق آنها می توانید از این مشکل جلوگیری کنید، گنجانده ایم. اگر همچنان پیشنهاد یا سوالی دارید، در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول در مورد خطای «چت یافت نشد» در CHATGPT

  1. وقتی یک مکالمه ChatGPT حذف می شود چه اتفاقی می افتد؟

وقتی یک مکالمه ChatGPT را حذف می کنید، دیگر به آن دسترسی ندارید. بنابراین، ممکن است پیام خطای چت را در ChatGPT مشاهده کنید.

  1. فرم چت کامل GPT چیست؟

GPT در ChatGPT مخفف Generative Pre-Trained Transformer است که می تواند زبان انسان را درک و پردازش کند و پاسخ های مناسب را ایجاد کند.

  1. آیا ChatGPT برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس است؟

در حال حاضر، برنامه رسمی ChatGPT فقط برای iOS در دسترس است. فقط از طریق مرورگر می توانید به ChatGPT در اندروید دسترسی داشته باشید. می‌توانید راهنمای ما در مورد دریافت ChatGPT در تلفن‌های Android را برای برخی از راه‌حل‌ها بررسی کنید.

  1. آیا ChatGPT بهتر از گوگل است؟

ما مقایسه دقیقی بین ChatGPT و Google انجام داده‌ایم که در آن می‌توانید تمام سوالات مرتبط را حل کنید.

به این پست امتیاز دهید