استفاده نادرست از چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT دلایل شرکت حقوقی نیویورک با 5000 دلار جریمه راست باشد

استفان شوارتز، وکیل شرکت حقوقی Levidow, Levidow & Oberman، پس از آشنایی با قابلیت‌های چشمگیر چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI، تصمیم گرفت از آن برای تحقیقات خود استفاده کند و در یک خلاصه حقوقی در اوایل سال جاری به قاضی ارائه شد. مستندات ارائه شده توسط ChatGPT. اما به زودی راز او فاش شد و قاضی متوجه شد که اظهارات کاملاً توسط ربات چت ساخته شده است.

5000 دلار جریمه برای استفاده از ChatGPT

پس از این شماره «پ. قاضی ناحیه ایالات متحده، کوین کسل، شوارتز و پیتر لودوکا، دو وکیل مسئول این پرونده را به پرداخت 5000 دلار جریمه محکوم کرد. به گفته قاضی، وکلای دادگستری اظهارات نادرست و گمراه کننده ای به دادگاه ارائه کردند و افزودند که با ارائه گزارش کتبی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از مسئولیت خود سلب مسئولیت کرده اند.

کسل همچنین گفت که این اقدام وکلا باعث بدبین شدن افکار عمومی نسبت به وکالت و سیستم قضایی آمریکا می شود.

با این حال، شرکت حقوقی Levidow, Levidow & Oberman مستقر در منهتن، جایی که این دو وکیل در آن کار می کنند، با نظر دادگاه مخالفت کردند و آن را یک “خطای حسن نیت” نامیدند.

در جلسه دادگاه اوایل این ماه، شوارتز با توضیح اینکه فکر می‌کرد از یک موتور جستجو استفاده می‌کند و نمی‌دانست که ابزار هوش مصنوعی اطلاعات نادرست تولید کند، عذرخواهی کرد.

ChatGPT و دیگر ربات های چت به دلیل توانایی خود در مکالمه به شیوه ای شبیه به انسان و انجام ماهرانه طیف گسترده ای از وظایف مبتنی بر متن توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. در گزارش مشابه دیگری در ماه گذشته، یک مجری رادیویی پس از اینکه ChatGPT به دروغ ادعا کرد که توسط یک سازمان غیرانتفاعی به کلاهبرداری و سوءاستفاده متهم شده است، از OpenAI شکایت کرد.