اخیراً افشاگر صنعت FixedFocus رندر گوشی آینده شیائومی با دوربین سلفی پاپ آپ را فاش کرد. این طراحی جذاب کاملاً جدید نیست، اما نشان دهنده روند جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند است. دوربین پاپ آپ که در سال 2018 با Vivo NEX به دنیا معرفی شد، در ابتدا به عنوان راه حلی جهت حل مشکل استفاده از دوربین جلو بدون به خطر انداختن حاشیه نمایشگر مورد استفاده قرار می گرفت. این موضوع مزایا و معایب خاص خود را داشت و نتوانست موفق شود.

با این حال، پیاده‌سازی شیائومی بر اساس پتنت «دستگاه الکترونیکی مخفی و دوربین مخفی» است که وعده کاهش اشغال فضا را می‌دهد و منجر به ایجاد دستگاهی باریک‌تر و سبک‌تر در مقایسه با مدل‌های قبلی که شامل دوربین جلو پاپ‌آپ می شد، خواهد شد. هدف این طراحی پیشرفته رفع برخی از کاستی های مربوط به مدل های قبلی مانند افزایش وزن و اندازه دستگاه است.

حق ثبت اختراع اعطا شده توسط اداره ملی مالکیت فکری، گنجاندن یک محفظه، ماژول دوربین و جزء بازتابنده قابل جمع شدن را تأیید می کند. جزء بازتابنده نقش حیاتی در محافظت از ماژول دوربین، کاهش استفاده از فضا و بهبود کیفیت پیکسل با انعکاس تصاویر بر روی ماژول دوربین جهت تصویربرداری دارد.

طی چند سال گذشته، محبوبیت دوربین‌های پاپ‌آپ چندان جذاب نبود، به طوری که بیشتر برندها دوربین‌های نوع حفره دار یا دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش را برای طراحی شیک‌تر انتخاب می‌کردند. در حالی که اپل با سری آیفون 14 پرو خود از طراحی داینامیک آیلند استفاده می کند و شایعه شده که سری Mate60 هوآوی نیز مسیر مشابهی را دنبال می کند. با این حال، بازگشت شیائومی به این طراحی، انعطاف پذیری و پتانسیل نوآوری در فناوری دوربین پاپ آپ را نشان می دهد.

طراحی گوشی با این دوربین پاپ آپ احیا و مهندسی شده، در صورتی که طراحی چهار منحنی داشته باشد، جلوه تمام صفحه واقعی با حاشیه های نامرئی جلو را ارائه می دهد. این نوید یک تجربه فراگیرتر را برای کاربران می دهد و پتانسیل کامل صفحه نمایش را بدون هیچ مانعی به نمایش می گذارد.

بازگشت دوربین سلفی پاپ‌آپ می‌تواند مسیر تازه‌ای را به صنعت تلفن همراه بیاورد و گزینه‌ای خلاقانه و جذاب را به کاربران ارائه دهد.

در اخباری مرتبط شیائومی جدیدترین دستگاه اضافه شده به سری محصولات خانه هوشمند خود را معرفی می کند، سنسور بدن شیائومی 2S که اکنون با قیمت مناسب 69 یوان (10 دلار) در دسترس است. یکی از ویژگی های کلیدی این سنسور جدید عمر باتری قابل توجه آن است که تا 3 سال دوام می آورد که نسبت به نسل قبلی خود که تنها 1 سال عمر باتری داشت، پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود.

یکی از ویژگی های برجسته آن، قابلیت تشخیص حرکت پیشرفته است که فراتر از تشخیص حرکات اولیه است. این سنسور هوشمند می تواند حتی حرکات جزئی مانند خم شدن و تکان دادن را تشخیص دهد. با یک حالت حساسیت بالا، می تواند وضعیت فعالیت افراد را به دقت تشخیص دهد و دستورات مربوطه را بر اساس آن اجرا کند. کاربران همچنین می توانند فواصل تشخیص را سفارشی کنند و بین 10، 20 یا 30 ثانیه را متناسب با نیازهای خاص خود انتخاب کنند.

حسگر نور Body Sensor 2S نیز ارتقا یافته است و اکنون دقیقاً سطوح نور را از 0 تا 1000 لوکس تشخیص می دهد. این حساسیت به نور گسترش یافته، طیف وسیعی از کارهای اتوماسیون خانگی را بر اساس شرایط نور محیط در هنگام اتصال به دستگاه های دیگر امکان پذیر می کند.

حسگر بدن 2S با برد تشخیص بزرگ‌تر تا 7 متر در ناحیه‌ای به شکل فن، برای کاربردهای امنیتی عالی است و هنگام تشخیص حرکت، هشدارهای فوری را ایجاد می‌کند. فرآیند نصب حسگر بدنه شیائومی 2S به گونه ای طراحی شده است که راحت و انعطاف پذیر باشد. همراه با یک پد چسب بر روی براکت پشتیبانی می‌شود که از سه حالت نصب مختلف پشتیبانی می‌کند: قرار دادن صاف، اتصال جانبی و اتصال وارونه. علاوه بر این، پنجره تشخیص را می توان در محدوده 90 درجه عمودی و 360 درجه افقی تنظیم کرد و به کاربران این امکان را می دهد تا موقعیت آن را مطابق با نیاز خود بهینه کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید