در طول چند ماه گذشته، ویژگی‌ها و مشخصات زیادی از گلکسی S24 فاش شده است. آخر هفته‌ی گذشته، برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 فاش شد و حالا اطلاعات بیشتری در مورد نمایشگر گلکسی S24 اولترا دردسترس قرار دارد.

اطلاعات فاش‌شده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نشان می‌دهند صفحه‌نمایش اولد (از نوع Dynamic AMOLED 2X) در گلکسی S24 اولترا می‌تواند حداکثر روشنایی ۲٬۶۰۰ نیت داشته باشد. این میزان ۱۰۰ نیت بیشتر از برخی شایعات پیشین است که ادعا می‌کردند هر سه گوشی گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا حداکثر روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت خواهند داشت.

روشنایی ۲٬۶۰۰ نیتی احتمالاً در حین اجرای برخی محتواهای HDR برای چند ثانیه به دست خواهد آمد. در مقام مقایسه، تمامی مدل‌های سری گلکسی S23 حداکثر روشنایی ۱٬۷۵۰ نیت در پخش محتوای HDR دارند.

اگر این اطلاعات درست باشد، گلکسی S24 اولترا روشن‌ترین صفحه‌نمایش یک گوشی سامسونگ تا به امروز را خواهد داشت و از صفحه‌نمایش آیفون ۱۵ پرو (۲٬۰۰۰ نیت) و پیکسل ۸ پرو (۲٬۴۰۰ نیت) بالاتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که روشنایی نمایشگر در مقیاس خطی اندازه‌گیری نمی‌شود بلکه از مقیاس لگاریتمی پیروی می‌کند و این یعنی روشنایی ۲٬۰۰۰ نیتی دو برابر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی نیست.

انتظار می‌رود سری گلکسی S24 در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۷ دی) به‌صورت رسمی رونمایی شود و قیمت گوشی در همان زمان اعلام شود. این اولین سری از گوشی‌‌های سامسونگ خواهد بود که از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند.

برخی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی شامل والپیپرهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، ترجمه‌ی بلادرنگ در تماس صوتی، خلاصه‌سازی متن در یادداشت‌ها و توانایی گسترش تصاویر با محتوایی که با محیط اطراف مطابقت دارد، می‌شود.