شایعه شده است که سامسونگ ممکن است به شما اجازه دهد تا ساعت را بر روی گوشی گلکسی خود تنها با دوبار ضربه‌زدن به پشت دستگاه، حتی زمانی که صفحه‌نمایش خاموش و قفل است، بررسی کنید.

منبعی آگاه به‌نام «Tarun Vats» در شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید که سامسونگ درحال توسعه یک به‌روزرسانی برای ماژول RegiStar در برنامه Good Lock است که ظاهراً ویژگی جدیدی را معرفی می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد دوبار به پشت تلفن خود ضربه بزنید تا زمان را بررسی کنید. گفته می‌شود که این قابلیت جدید در نسل بعدی گلکسی زد فولد 6 و فلیپ 6 عرضه خواهد شد.

ماژول RegiStar که با One UI 5 مبتنی بر Android 13 عرضه شد، به کاربران گوشی‌های گلکسی اجازه می‌دهد تا رابط کاربری خود را سفارشی‌سازی کنند. با RegiStar، می‌توانید با دوبار ضربه‌زدن به پنل پشتی گوشی، کارهای مختلفی مثل اسکرین‌شات‌گرفتن را شخصی‌سازی کنید.

پیشرفته‌ترشدن قابلیت Back-Tap در گوشی‌های گلکسی سامسونگ

درحال‌حاضر، این عملکرد که به Back-Tap نیز معروف است، به روشن‌بودن نمایشگر گوشی و بازبودن قفل دستگاه نیاز دارد. بااین‌حال، با به‌روزرسانی One UI 6.1.1، سامسونگ قصد دارد آن را تغییر دهد. به‌روزرسانی جدید قابلیتی را اضافه می‌کند که به کاربران گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 امکان می‌دهد با دو بار ضربه‌زدن به پشت دستگاه خود، حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش و قفل است، زمان را بررسی کنند.

این ویژگی ممکن است در آینده به دستگاه‌های گلکسی بیشتری بیاید. انتظار می‌رود عرضه گسترده‌تر این قابلیت با انتشار One UI 7 اتفاق بیفتد که احتمالاً نسخه اندروید 15 سامسونگ خواهد بود.

این ویژگی ظاهراً قصد دارد گزینه Back-Tap را در RegiStar به سطح بعدی برساند. بااین‌حال جای سؤال است که این ویژگی چگونه حتی با خاموش و قفل بودن نمایشگر دستگاه، عمل می‌کند.