فاز بتای One UI 6 مبتنی بر اندروید ۱۴ برای گوشی‌های سامسونگ کمی طولانی‌تر از سال‌های قبلی بود. سری گلکسی S23 قبل از اینکه سامسونگ به‌روزرسانی پایدار را منتشر کند، نزدیک به ۱۰ به‌روزرسانی بتای اندروید ۱۴ را دریافت کرد.

صرف زمان بیشتر در فاز بتا، به سامسونگ اجازه داد تا مشکلات را رفع و به‌سرعت جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را برای بسیاری از گوشی و تبلت های واجد شرایط، به‌صورت متوالی منتشر کند.

به گزارش سم‌موبایل، طی هفت روز گذشته، اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6 را برای تقریباً ۱۲ گوشی سامسونگ منتشر شده است. تا به‌حال چنین سرعتی را از سامسونگ در زمینه‌ی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل ندیده بودیم و این رکوردی است که احتمالاً این شرکت سال آینده یا حتی سال‌های بعد هم به‌سختی آن را بشکند.

گوشی‌هایی که تاکنون آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6 را دریافت کرده‌اند عبارت‌اند از: گلکسی S23 FE، سری گلکسی S22، سری گلکسی S21، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵، گلکسی A73، گلکسی A54، گلکسی A34، گلکسی M53، سری گلکسی تب S9، سری گلکسی تب S8.

انتشار به‌روزرسانی برای گوشی سامسونگ به این معنی نیست که به‌روزرسانی در همه‌ی کشورها در دسترس قرار گرفته است. انتشار آپدیت برای هر دستگاه تدریجی خواهد بود و شاید چند هفته طول بکشد تا به تمام کشورها برسد.

سامسونگ احتمالاً به‌روزرسانی جدید را در چند روز پایانی ماه نوامبر (آذر)، برای دستگاه‌های بیشتری منتشر خواهد کرد. پس از اینکه ‌به‌روزرسانی برای دستگاه شما آماده شد، می‌توانید آن را از منوی به‌روزرسانی نرم‌افزار در تنظیمات گوشی دانلود کنید.