رئیس MX یا Mobile Experience، یعنی TM Roh، در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر Seocho این شرکت در سئول حضور یافت. مدیر اجرایی غول کره ای قبلاً به طور رسمی از گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 رونمایی کرده بود و آماده پاسخگویی به برخی سؤالات بود، از جمله اینکه چقدر طول می کشد تا این شرکت از محموله های آیفون اپل پیشی بگیرد. TM Roh وقتی پاسخ داد که سامسونگ به بزرگترین رقیب خود در پنج سال آینده خواهد رسید، احتمالاً اعتماد به نفس داشت.

گزارش جدیدی از IMSN نشان می دهد که TM Roh برخی از ارقام چشمگیر را در مورد گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ به اشتراک گذاشته است. این مدیر اجرایی ادعا کرد که از هر سه گوشی هوشمند گلکسی پریمیوم که در سال جاری در کره فروخته می شود، یک گوشی تاشو خواهد بود و این رده از 20 درصد کل فروش پرچمداران گلکسی فراتر می رود. او همچنین معتقد است که در رده گوشی‌های هوشمند پریمیوم، سامسونگ می‌تواند تا پنج سال دیگر به اهداف اپل برسد، اما تبدیل آن به واقعیت کار دشواری است.

شاید مدیر موبایل سامسونگ کمی بیش از حد به ادعاهای خود اطمینان داشته باشد زیرا حتی در حال حاضر، طبق گزارش ها، اپل به تامین کنندگان اطلاع داده است که بین 84 تا 89 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 خود را برای سال آماده کنند. فروش گلکسی اس 23 هنوز حتی به نیمی از هدف ذکر شده برای عرضه آیفون 15 در سال 2023 نرسیده است، اما تی ام رو معتقد است که تحت رهبری او، اپل یک حریف شایسته خواهد داشت.

ما معتقدیم که سامسونگ در حال حاضر با دو مشکل مواجه است که مانع از رسیدن آن به اپل در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم می‌شود. اولین مورد، فقدان آشکار یک اکوسیستم قوی است، و حتی اگر سامسونگ سیستم عامل خود را نداشته باشد که روی چندین دسته مانند ساعت‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌ها اجرا می‌شود، می‌تواند برنامه‌های کاربردی اختصاصی برای ارائه آن اکوسیستم برای آنها ایجاد کند. دلیل دوم قیمت گذاری است.

در حالی که قیمت پایه 999 دلاری گلکسی زد فلیپ 5 کمی قابل قبول است، گلکسی زد فولد 5 قطعاً کاربرد بیشتری را ارائه می‌کند، اما مشتریان باید مبلغ هنگفتی را متحمل شوند و بلافاصله کل محموله‌هایی را که هر دو گوشی در کل سال جمع می‌کنند محدود می‌کنند. همانطور که این فناوری به بلوغ می رسد، ما احساس می کنیم که سامسونگ می تواند با قیمت بازی کند، اما به نظر می رسد حتی پنج سال هدف غیرواقعی باشد.

اگرچه این شرکت در یک دوره 12 ماهه گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت به اپل عرضه می‌کند، اما ترکیبی از گوشی‌های سطح پایین، میان‌رده، پرچم‌دار و تاشو است، در حالی که آیفون‌های رده بالا می‌توانند به تنهایی به عنوان پرچمداران جذابیت بیشتری داشته باشند. ما هیجان زده هستیم که ببینیم TM Roh در سال های آینده چه استراتژی های جدیدی را اجرا خواهد کرد و زمان آن رسیده است که اپل رقیبی داشته باشد که سازنده آیفون را کمی عرق کند.

در اخباری مرتبط انتظار می رود اندروید 14 پایدار در ماه آگوست منتشر شود. آخرین نسخه اندروید باید پس از آن به دستگاه های واجد شرایط برسد. در چند سال گذشته، اوپو پیشرو در عرضه جدیدترین اندروید برای اولین بار جدا از گوگل بوده است.

با این حال، سامسونگ است که با پوشش دادن تعداد زیادی دستگاه در تمام مناطق در یک بازه زمانی کوتاه، پیشتاز این زمینه است. این غول الکترونیکی کره جنوبی به دلیل عرضه بروزرسانی جدید اندروید خود در اواخر پاییز شناخته شده است. اما هنگامی که این شرکت شروع به عرضه خود می کند، سرعت آن کاهش نمی یابد زیرا بروزرسانی را برای دستگاه های متعدد در سراسر جهان ادامه می دهد.

ما برای نرم افزار One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 نیز همین انتظار را داریم. با این حال، برخی از دستگاه های محبوب چند سال پیش، آپدیت نرم افزار جدید را دریافت نمی کنند.

بر اساس خط مشی به‌روزرسانی نرم‌افزار سامسونگ، SamMobile فهرستی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ گلکسی را گردآوری کرده است که به نسخه One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 دسترسی نخواهند داشت.

منبع

به این پست امتیاز بدید