سامسونگ و مدیاتک به نقطه عطف قابل توجهی در سرعت آپلود 5G دست یافته اند. این دو شرکت آزمایش های گسترده ای را در آزمایشگاه غول فناوری کره جنوبی انجام دادند تا نتایج توانایی های خود را نشان دهند.

دستاورد پیشگام سامسونگ و مدیاتک شامل استفاده از شبکه مستقل 5G بود. شبکه های سامسونگ از هسته 5G و رادیوهای C-Band Massive MIMO که یک واحد توزیع شده مجازی (vDU) است برای آزمایش استفاده می کند. مدیاتک یک دستگاه آزمایشی مجهز به تراشه CPU جدید مبتنی بر M80 را معرفی کرد که از سه آنتن در یک کانال استفاده می کند. حاصل تلاش مشترک این دو شرکت، دستیابی به سرعت آپلود باورنکردنی 363 مگابیت بر ثانیه بود.

GizmoChina می نویسد که پیشرفت سامسونگ و مدیاتک پتانسیل بالایی برای محصولات مصرفی آینده دارد. از آنجایی که سرعت آپلود شبکه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، این ویژگی برای فعالیت‌هایی مانند پخش ویدیوی زنده با کیفیت بالا، کنفرانس ویدیویی در حال حرکت و بازی چند نفره بسیار مفید است و عملکرد نرم‌تر را تضمین می‌کند.

دونگ وو لی، رئیس گروه راه حل های فناوری در شبکه های سامسونگ، از این دستاورد و پتانسیل آن برای دستگاه های مصرف کننده ابراز هیجان کرد. سرعت آپلود بالا مزایایی دارد که تجربه کاربر را تغییر می دهد. لی این نشان دهنده تعهد سامسونگ و مدیاتک به بهبود شبکه های مشتریان خود با استفاده از پیشرفته ترین فناوری موجود است.