یکی از رویدادهای مهم این هفته، معرفی گوشی ریلمی GT5 پرو در بازار چین خواهد بود. شرکت ریلمی تاکنون به‌طور پیوسته خبرهای جدیدی را منتشر کرده تا ویژگی‌های کلیدی گوشی پرچمدار خودش را اعلام کند. در ادامه به جزئیات جدید GT5 پرو که به‌صورت رسمی تایید شده‌اند می‌پردازیم.

ریلمی گفته است که برای بهترین کانفیگ GT5 Pro، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی قرار داده است و اعلام کرده که همه‌ی مدل‌های این گوشی دارای درگاه USB-C با پشتیبانی از USB 3.2 هستند، به این معنی که سرعت انتقال داده‌ها تا ۱۰ گیگابایت‌برثانیه می‌تواند افزایش پیدا کند که این مقدار بیشتر از USB 2.0 است که تا ۴۸۰ مگابایت‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، GT5 پرو اولین گوشی شرکت ریلمی است که با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری Realme UI 5.0 عرضه می‌شود. این گوشی سه به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کند؛ بنابراین از رقبایی نظیر گوشی پیکسل ۸ گوگل و مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ در دریافت به‌روزرسانی سیستم‌عامل و آپدیت امنیتی عقب‌تر قرار خواهد گرفت.

همچنین اعلام شده است که جی‌تی ۵ پرو با امکانات متنوع هوش مصنوعی همراه خواهد بود. این گوشی از یک دستیار با قابلیت مکالمه‌ی هوشمند و یک مدل هوش مصنوعی با هفت میلیارد پارامتر استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، گوشی ریلمی جی‌تی ۵ پرو با صفحه‌نمایش OLED خمیده‌ی ۶٫۷۸ اینچی که دارای وضوح 1.5K، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، حداکثر ۴٬۵۰۰ نیت روشنایی و یک حسگر اثر انگشت در صفحه است، عرضه خواهد شد.

این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳، رم LPDDR5x، فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 و باتری ۵٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات مجهز است.

جی‌تی ۵ پرو یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در جلو دارد. در پشت گوشی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر قرار گرفته است.

قیمت گوشی ریلمی GT5 پرو احتمالا از ۳٬۴۹۹ یوان (حدود ۴۹۹ دلار) برای کانفیگ پایه در بازار چین شروع خواهد شد.