یکی از مزیت‌های گوشی‌های تاشدنی سامسونگ گلکسی زد فولد درمقایسه با رقبایی مثل پیکسل فولد گوگل یا وان‌پلاس Open، پشتیبانی از قلم است. اگرچه شرکت کره‌ای یکی از بهترین گوشی‌های تاشدنی جهان را می‌سازد اما دستگاه‌هایش به‌دلیل ارائه‌ی قابلیت‌های مختلف تاحدودی درخشش خود را حفظ کرده‌اند. اکنون به‌نظر می‌رسد سامسونگ راهی برای جذاب‌تر کردن گوشی تاشدنی پرچم‌دارش پیدا کرده است.

هنوز چندین ماه تا معرفی گلکسی زد فولد ۶ فاصله داریم اما اطلاعاتی درمورد این دستگاه منتشر شده که نشان می‌دهد از سیستم دوربین مشابه گلکسی زد فولد ۵ بهره خواهد برد.

سامسونگ سعی دارد مقاومت دربرابر گردوغبار را به زد فولد ۶ اضافه کند اما هیچ وعده‌ای در این مورد نداده است. علاوه‌بر این احتمالاً گوشی مذکور ضخامت کمتری داشته باشد؛ شاید تصویر کنید این یعنی فضایی برای نگه‌داری قلم S-Pen وجود نخواهد داشت. به‌هر حال طبق گزارشی جدید، گوشی مذکور همچنان می‌تواند جایگاهی برای قلم داشته باشد.

یکی از مواردی که گلکسی زد فولد ۵ را متمایز می‌کند، پشتیبانی از قلم است. تنها موردی که این تجربه را مختل می‌کند این است که برخلاف گلکسی S23 اولترا، در زد فولد ۵ فضایی برای نگه‌داری قلم S-Pen وجود ندارد و تنها راهکار برای حمل آسان قلم، خرید قاب مخصوص است.