مایکروسافت درنظر دارد که دسترسی کاربران به هوش مصنوعی را آسان‌تر کند و رونمایی از سرفیس لپ‌تاپ ۶ و سرفیس پرو ۱۰ این فرصت طلایی را ایجاد خواهد کرد.

ردموندی‌ها سرمایه‌گذاری زیادی در OpenAI کرده‌اند و چت‌بات هوش مصنوعی ویندوز با نام کوپایلت نیز مبتنی‌بر هوش مصنوعی همین شرکت است. دوراز انتظار نیست که محصولات جدید با هوش مصنوعی یکپارچه‌تر شوند.

گفته می‌شود لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت قرار است به کلید کوپایلت مجهز شوند تا فراخوانی و کاربری این چت‌بات راحت و سریع انجام شود؛ به‌خصوص که با استفاده از پردازنده‌های جدید اینتل یا پردازنده‌ی مبتنی‌بر آرم کوالکام واحد پردازش عصبی جدیدی در دل لپ‌تاپ فعالیت خواهد کرد.

قیمت سرفیس لپ تاپ ۶

قیمت لپ تاپ مایکروسافت در مدل‌های قبلی از ابتدا تا سرفیس لپ تاپ ۵ از ۹۹۹ دلار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود مدل جدید این سری در مدل پایه همچنان با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

آنچه می‌خواهیم در سرفیس لپ تاپ ۶ ببینیم

اولین انتظار مهم از سرفیس لپ تاپ ۶، رنگ‌های خاص و جذابی است که دیگر در سرفیس‌ها مشاهده نمی‌کنیم. محصولات سری سرفیس لپ‌تاپ همیشه رنگ‌های منحصربه‌فردی داشته‌اند؛ زمانی بود که لپ‌تاپ‌های مایکروسافت در رنگ‌هایی مثل طلایی، آبی و قرمز روانه بازار می‌شدند؛ اما در سال‌های اخیر رنگ‌های خنثی مثل مشکی، کرم و سدری داشته‌اند.

دیگر انتظار مهم، باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر است. در سال ۲۰۲۴ با پرداخت هزینه‌ای ۱٬۰۰۰ دلاری یا بیشتر (حدوداً معادل ۶۰ میلیون تومان) توجیهی ندارد که حاشیه‌های عریض با حس‌وحال قدیمی را تحمل کنیم. امیدواریم مایکروسافت Dell XPS را سرلوحه‌ی خود قرار دهد و حاشیه‌های نمایشگر را باریک‌تر کند.

مقاله‌های مرتبط

ارائه‌ی ویژگی‌های پریمیوم مثل نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و وب‌کم 1080p روی سرفیس لپ‌تاپ ۶ از دیگر انتظاراتی است که کاربران دارند. برای مثال، سرفیس پرو ۸ مایکروسافت نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و وب‌کم 1080p داشت و سرفیس لپ‌تاپ ۵ رنگ هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را به‌خود ندید. حتی سرفیس گو ۳ هم به وب‌کم 1080p مجهز شد. بنابراین، بعید نیست که بالاخره سرفیس لپ‌تاپ ۶ چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

سرفیس لپ‌تاپ ۶ مایکروسافت با پردازنده‌ی نسل جدید اینتل Core Ultra معرفی می‌شود و با تمرکز بر هوش مصنوعی می‌تواند فصل جدیدی را در تجربه‌ی کاربری ویندوز در محصولات مایکروسافت رقم بزند. این لپ‌تاپ‌ براساس شنیده‌ها ازنظر نمایشگر و طراحی بهبود پیدا می‌کند تا با معیارهای امروزی یک دستگاه به‌روز، برابری کند.

انتظار شما کاربران زومیت از سرفیس لپ‌تاپ ۶ مایکروسافت چیست؟