سری لپ تاپ سرفیس یک گزینه عالی برای طراحان به شمار می‌رود. اما همانند هر خانواده محصولات دیگری، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. در این مقاله قصد داریم به شما بهترین لپ تاپ سرفیس برای طراحی را معرفی کنیم. شما با یک سرفیس مایکروسافت می‌توانید کار خود به عنوان یک گرافیست را به نحو احسن انجام دهید.

بهترین لپ تاپ سرفیس برای طراحی کدام است؟

طراحان و گرافیست‌ها از برنامه‌هایی مثل Adobe Photoshop، XD و Illustrator استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها می‌توانند فشار زیادی را به GPU لپ تاپ شما وارد کنند. علاوه بر برخی از این برنامه‌ها، شما احتمالا یک سری نرم‌افزار دیگر مثل Teams یا Zoom و یک مرورگر وب را هم به صورت همزمان اجرا می‌کنید. برای مولتی‌تسکینگ به این شکل، شما به لپ تاپ قدرتمندی نیاز خواهید داشت.

خیالتان راحت باشد، چرا که تعداد زیادی لپ تاپ سرفیس وجود دارند که برای طراحی مناسب هستند. یکی از نقاط قوت مایکروسافت سرفیس‌ها، این است که تمام محصولات این سری از صفحه نمایش لمسی برخوردار هستند. همین مسئله آن‌ها را برای بسیاری از طراحان ایده‌آل کرده است. چه به دنبال یک لپ تاپ هیبریدی باشید و یا یک 2 در 1 عالی، مایکروسافت سرفیس هوای شما را دارد. در ادامه چند لپ تاپ سرفیس برای طراحی را به شما معرفی می‌کنیم.

سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس لپ تاپ استودیو یک لپ تاپ بسیار قدرتمند هیبریدی از خانواده سرفیس است. طراحی ارگونومیک این لپ تاپ باعث شده تا بتوانید از آن در موقعیت‌های مختلفی استفاده کنید. علاوه بر این، نسبت تصویر صفحه نمایش این لپ تاپ 3:2 است که آن را برای طراحان مناسب کرده است. صحبت از صفحه نمایش شد و باید گفت که صفحه نماشی 14 اینچ لمسی لپ تاپ استودیو، نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد تا هر حرکتی روی آن روان به نظر برسد. اگر به دنبال طراحی با دست هم هستید، لپ تاپ استودیو از قلم لمسی عالی مایکروسافت پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که به دنبال خرید سرفیس لپ تاپ استودیو هستید، به دنبال مدلی با پردازنده i7 و کارت گرافیک RTX باشید. این مشخصات از اجرای هر برنامه‌ای به آسانی اطمینان حاصل می‌کنند. ضمنا می‌توانید از لپ تاپ خود برای بازی یا تدوین ویدیو هم استفاده کنید. قدرت یک کارت گرافیک RTX، ارزش هزینه اضافه را دارد. یکی دیگر از نقاط قوت سرفیس لپ تاپ استودیو، عمر باتری فوق‌العاده آن است. به این ترتیب می‌توانید از آن در رفت و آمد و محیط‌های بیرون هم استفاده کنید.

سرفیس پرو 9

طراحی اصلی سرفیس هنوز هم پس از این همه سال می‌درخشد. سرفیس پرو 9 آخرین تبلت 2 در 1 مایکروسافت است. با توجه به طراحی جدید سرفیس پرو 8، در سرفیس پرو 9 شاهد تغییرات چندانی نیستیم. سرفیس پرو 9 یکی از بهترین تبلت‌های ویندوزی موجود در بازار است که به لطف کیبورد جداگانه‌اش، توانایی تبدیل شدن به یک لپ تاپ بسیار خوب را هم دارد.

البته باید توجه داشته باشید که فرم بسیار کوچک سرفیس پرو 9، باعث شده تا با سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت به سرفیس لپ تاپ استودیو طرف باشیم. این یعنی خبری از پردازنده گرافیکی مجزا نیست. در عوض یک پردازنده مرکزی نسل 12 اینتل، مسئول قدرت‌بخشی به تمام امور در سرفیس پرو 9 است. به همین سبب طراحانی که به دنبال انجام کارهای سبک یا متوسط در لپ تاپی قابل حمل و لمسی هستند، باید به سراغ سرفیس پرو 9 بروند.

سرفیس بوک 3

با وجود اینکه سرفیس لپ تاپ استودیو جایگزین سری سرفیس بوک شده است، سرفیس بوک 3 هنوز هم یک لپ تاپ عالی برای طراحی به شمار می‌رود. نکته جذاب در مورد سرفیس بوک 3، این است که صفحه نمایش آن به صورت کامل از کیبورد جدا می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان یک تبلت استفاده کنید. سرفیس بوک 3 در سال 2020 عرضه شد، اما صفحه نمایش آن هنوز هم در سال 2024 خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

این لپ تاپ در دو اندازه 13 و 15 اینچی روانه بازار شده است. اگر نیاز به انجام کارهای گرافیکی سنگین دارید، توصیه می‌شود مدلی که مجهز به یک کارت گرافیک RTX 3000 یا GTX 1660 Ti است را خریداری کنید. این مدل از یک پردازنده i7 نسل 10 اینتل نیز استفاده می‌کند. ترکیب یک پردازنده Core i7 نسل 10 اینتل با یک کارت گرافیک قوی انویدیا، هنوز هم پاسخگوی نیازهای شما به عنوان یک طراح خواهند بود.

اگر فکر می‌کنید که سرفیس لپ تاپ استودیو مناسب شما نیست و ترجیح می‌دهد یک صفحه نمایش جداشونده داشته باشید، پس هنوز هم می‌توانید به سراغ سرفیس بوک 3 بروید و از آن برای طراحی استفاده کنید.

سرفیس لپ تاپ 5

همانند سرفیس پرو 9، مایکروسافت تغییرات زیادی را در سرفیس لپ تاپ 5 نسبت به سرفیس لپ تاپ 4 اعمال نکرده است. از نظر طراحی و پورت‌ها، با لپ تاپ کاملا یکسانی طرف هستیم. البته پورت USB-C این لپ تاپ حالا از تاندربولت 4 پشتیبانی می‌کند، پس می‌توانید آن را به یک صفحه نمایش 4K متصل کرده و فایل‌ها را با سرعت بیشتری منتقل کنید.

تمام مدل‌های این لپ تاپ از یک پردازنده نسل 12 اینتل برخوردار هستند. برای مدل 13 اینچ شما می‌توانید یک پردازنده Core i5 یا Core i7 استفاده کنید. اما مدل 15 اینچ تنها با پردازنده Core i7 عرضه می‌شود. همانند سرفیس پرو 9، خبری از پردازنده گرافیکی مجزا نیست. به همین سبب سرفیس لپ تاپ 5 بیشتر مناسب کارهای سبک و متوسط است. اما نقطه قوت سرفیس لپ تاپ 5، وزن بسیار پایین و قابلیت حمل بالای آن است.

شاید زمان آن رسیده باشد که مایکروسافت، طراحی سرفیس لپ تاپ را ارتقا دهد. حاشیه‌های صفحه نمایش این لپ تاپ برای سال 2024 بیش از حد ضخیم هستند. با وجود اینکه با کیبوردی باکیفیت و صفحه نمایش خیره‌کننده‌ای طرف هستیم، نمی‌توان قیمت بالای سرفیس لپ تاپ 5 را نسبت به سایر مدل‌های سرفیس در این فهرست توجیه کرد. با این وجود اگر صرفا به دنبال یک لپ تاپ سنتی سرفیس می‌گردید، سرفیس لپ تاپ 5 بهترین گزینه موجود در بازار است.

جمع‌بندی

تمام محصولات سرفیس، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برای طراحان دارد. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت لمسی با پشتیبانی از قلم سرفیس و همچنین قابلیت حمل بالا اشاره کرد. علاوه بر این، بسیاری از لپ تاپ‌های سرفیس از طراحی نوآورانه و منحصر به فردی برخوردار هستند. بهترین لپ تاپ سرفیس برای طراحی به نظر ما سرفیس لپ تاپ استودیو است. با این وجود گزینه‌های دیگر این فهرست هم بسته به نیاز شما، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.