هدف از پیشنهاد اسپاتیفای به ارائه‌دهندگان دوره‌های آموزشی، فقط جذب مخاطبان بیشتر نیست. آن‌ها می‌توانند کاربران را بر اساس سلیقه‌ی موسیقی‌هایی که گوشی می‌دهند شناسایی کنند و درنتیجه دوره‌های خود را به مناسب‌ترین مخاطبان ارائه دهند.

جیتانی می‌گوید: «پیدا کردن افراد مناسب برای این دوره‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود و توزیع محتوا را به‌شکلی بسیار کارآمدتر ارائه می‌دهیم.»

اسپاتیفای درحال حاضر دوره‌های آموزشی خود را در چهار دسته‌بندی ارائه می‌دهد: ساخت موسیقی، خلاقیت، کسب‌وکار و زندگی سالم. این دوره‌ها در نسخه‌ی موبایلی اسپاتیفای ازطریق نماد قرصی‌شکل جدید در بالای صفحه‌ی اصلی و همچنین ازطریق بخش جستجو و اکسپلور دردسترس هستند.

اسپاتیفای دوره‌هایی را ازطریق مدل فریمیوم ارائه می‌دهد. این شرکت از استراتژی مذکور برای راه‌اندازی کتاب‌های صوتی نیز استفاده کرد. مشترکان رایگان و پولی اسپاتیفای می‌توانند حداقل به دو آموزش ویدیویی در هر دوره به‌طور رایگان دسترسی داشته باشند اما برای دسترسی کامل به دوره‌های موردنظرشان باید هزینه‌ پرداخت کنند. این دوره‌ها شامل مجموعه‌ای از ویدیوها هستند و در برخی موارد ممکن است فایل‌های PDF تکمیلی نیز به‌همراه محتوای ویدیویی ارائه شود.

اگرچه کاربران برای دسترسی کامل به هر دوره‌ی آموزشی در اسپاتیفای باید هزینه پرداخت کنند، اما به‌دلیل کارمزد تراکنش‌ فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل، نمی‌توانند اینکار را ازطریق سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام دهند.

کاربران اندروید برای خرید دوره‌ها باید ازطریق ایمیل اقدام کنند و با کلیک روی دکمه‌ی خرید دوره، اسپاتیفای ایمیلی حاوی لینک پرداخت آنلاین برای آن‌ها ارسال خواهد کرد.

در iOS به‌دلیل قوانین خاص اپل، اسپاتیفای نمی‌تواند مثل اندروید شما را به صفحه‌ی پرداخت هدایت کند و درعوض به کاربران توضیح می‌دهد برای پرداخت باید از نسخه‌ی تحت‌وب پلتفرم مذکور استفاده کنند.

اسپاتیفای از دوره‌هایی که ازطریق پلتفرمش فروخته می‌شوند، کمیسیون دریافت می‌کند؛ اما جیتانی هیچ اشاره‌ای به درصد دقیق کارمزدها نکرد. علاوه‌بر این محتوای دوره‌های آموزشی باید از سیاست‌های اسپاتیفای پیروی کنند و اگر قوانین این پلتفرم را زیر پا بگذارند با خطر حذف مواجه خواهند شد.

اگرچه محتوای آموزشی آنلاین درحال حاضر به‌صورت آزمایشی روی اسپاتیفای ارائه می‌شود اما هیچ تضمینی برای انتشار گسترده‌تر آن وجود ندارد.