گوگل سال ۲۰۲۱ سرویس اشتراکی Pixel Pass را با گوشی‌های سری پیکسل ۶ خود معرفی کرد. این محصول به‌عنوان همتای سرویس Apple One عمل می‌کرد و شامل یوتیوب پریمیوم، یوتیوب موزیک پریمیوم، محافظت از گوشی با Preferred Care و Play Pass بود و برای خرید آن باید ماهانه ۴۵ دلار پرداخت می‌کردید. اکنون به‌نظر می‌رسد این سرویس نتوانسته است نظر کاربران زیادی را به‌ خود جلب کند و غول جست‌وجوی اینترنت آن را تعطیل کرده است.

گوگل دلایل دقیق بستن Pixel Pass را فاش نکرده؛ اما در سند پشتیبانی این شرکت به بازخورد مشتریان اشاره شده است. بدین‌ترتیب، امکان ثبت‌نام کاربران جدید در این سرویس وجود ندارد و کاربران قبلی آن می‌توانند به‌مدت دو سال از زمان ثبت‌نام، به‌ طرح کنونی خود ادامه دهند؛ اما پس‌ از دوره‌ی مذکور، امکان تمدید وجود نخواهد داشت.

گوگل قصد دارد با چند روش به مشتریان Pixel Pass غرامت دهد. مشتریان کنونی اعتباری معادل ۱۰۰ دلار برای خرید از فروشگاه این شرکت دریافت می‌کنند که امکان استفاده از آن برای خرید گوشی پیکسل بعدی وجود دارد.

علاوه‌بر‌این، پس‌ از رسیدن به تاریخ انقضای اشتراک، صورت‌حساب سرویس‌ها و برنامه‌های موجود در Pixel Pass به‌طور جداگانه، اما با تخفیف ارائه خواهند شد. مشتریان می‌توانند خدمات ارائه‌شده را نیز به‌صورت جداگانه تهیه کنند.

کاربران کنونی Pixel Pass هم‌اکنون می‌توانند اشتراک خود را لغو کنند. گفتنی‌ است اگرچه سرویس مذکور با سری پیکسل ۶ دردسترس قرار گرفت، امسال با معرفی پیکسل فولد و پیکسل 7a ارائه نشد. با نزدیک‌شدن به تاریخ معرفی سری پیکسل ۸، واضح به‌نظر می‌رسد که مدل اشتراکی برای گوگل اجراشدنی نبوده است؛ به‌همین‌دلیل، علاقه‌ای برای حفظ آن ندارد.