مایکروسافت می‌خواهد امکان استفاده از بازی‌های PC Game Pass را در پلتفرم ابری GeForce Now انویدیا فراهم کند. سارا باندیکی از مدیران ایکس باکس در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه اعلام کرد: «از این پس، تمامی بازی‌های PC Game Pass روی پلتفرم ابری GeForce Now انویدیا قابل اجرا خواهند بود.

جو اسکرابلزویرایشگر Xbox News اضافه کرد: با استفاده از این ویژگی، می‌توانید بازی‌های PC Game Pass را روی رایانه‌های شخصی با سخت‌افزار پایین، رایانه‌های شخصی که از مک، کروم بوک، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و هر دستگاه دیگری که از این سرویس استفاده می‌کند، بازی کنید. GeForce Now انویدیا پشتیبانی می کند، پخش می کند. این ویژگی طی چند ماه آینده به تدریج در تمامی بازی‌های PC Game Pass عرضه خواهد شد.

در هر صورت این ویژگی مزیت بزرگی برای سرویس های بازی ابری محسوب می شود تا بتوانند از مشترکین سرویس هایی مانند PC Game Pass بهره مند شوند. علاوه بر این، این ویژگی به مشترکین سرویس GamesPs اجازه می دهد تا از خدمات بازی ابری انویدیا به همراه استفاده از پردازنده گرافیکی RTX4080 بهره ببرند. در تست های انجام شده، سرویس ابری انویدیا با استفاده از کارت گرافیک RTX 4080 عملکرد و پینگ بسیار بهتری را نسبت به سرویس بازی ابری مایکروسافت (Xbox Cloud Gaming) ارائه کرد.

طبق گزارش Verge، توافق بین مایکروسافت و انویدیا احتمالاً باعث می‌شود که پشتیبانی مایکروسافت از سرویس GeForce Now در فروشگاه خود فراتر از خرید اشتراک آن سرویس توسط مصرف‌کنندگان باشد و شامل اشتراک مصرف‌کننده در سرویس PC Game Pass شود. پیش از این انویدیا اعلام کرده بود که تا چند ماه آینده امکان پشتیبانی از سرویس GeForce Now در فروشگاه مایکروسافت وجود خواهد داشت، بنابراین طبق اخبار منتشر شده احتمالا در آینده نزدیک شاهد پشتیبانی از سرویس GeForce Now برای بازی های PC Game Pass خواهیم بود. آینده.

این قرارداد بخشی از همکاری جدید مایکروسافت و انویدیا است که به بازی های رایانه شخصی و ایکس باکس اجازه می دهد در سرویس ابری GeForce Now اجرا شوند.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت قراردادی 10 ساله با انویدیا امضا کرد تا مجوز بازی های رایانه شخصی و ایکس باکس را برای پلتفرم ابری GeForce Now انویدیا صادر کند. این معامله همچنین بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر مایکروسافت برای راضی کردن قانون‌گذاران در مورد قرارداد پیشنهادی خود با Activision Blizzard بود.

علیرغم قراردادهای 10 ساله مایکروسافت با شرکت های فعال در زمینه بازی های ابری، رگولاتورهای بریتانیایی به دلیل برخی نگرانی ها در مورد انحصار و جلوگیری از رقابت آزاد سعی در جلوگیری از این معامله داشتند. مایکروسافت اکنون آماده است تا اشتراک GamesPlace خود را در اقدامی غافلگیرکننده به یک سرویس بازی ابری رقیب ارائه دهد که می‌تواند قانون‌گذاران را راضی کند و نگرانی‌های ضدرقابتی آن‌ها را در مورد خرید پیشنهادی اکتیویژن از بلیزارد برطرف کند.