وزارت صنعت و تجارت روسیه به سفارش ولادیمیر پوتین دنبال یک شرکت سازنده کنسول بازی هستم. به گزارش تری دی نیوز، این وزارتخانه در حال گفت و گو با بازرگانان و سایر حوزه ها برای تعیین منابع و اقدامات حمایتی مورد نیاز پروژه مذکور است.

وزارت صنعت و تجارت روسیه روند تولید داخلی کنسول های بازی را آغاز کرده و در حال مذاکره با شرکت های بزرگ این کشور در خصوص اقدامات حمایتی لازم است. کارشناسان نسبت به امکان سنجی این پروژه بدون یارانه قابل توجه دولت ابراز تردید کرده اند. آنها می گویند در حال حاضر هیچ یک از شرکت های روسی نمی توانند محصولی در سطح کنسول بازی مایکروسافت یا سونی تولید کنند، زیرا این رقبای قدرتمند از فناوری های پیشرفته ای استفاده می کنند که توسعه آن صدها میلیون دلار هزینه دارد.

در مقابل، کنسول هایی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس معمولاً به قیمتی نزدیک به هزینه تولید خود به فروش می رسند و سونی و مایکروسافت سود خود را از محتوای بازی به دست می آورند. بر اساس گزارش ها، راه حل های جایگزین با هزینه های توسعه اولیه کمتر نیز در نظر گرفته شده است، از جمله توسعه دستگاهی مشابه Steam Deck.

بر اساس گزارش RBC، دولت روسیه قرار بود تا 15 ژوئن (26 ژوئن 1403) موضوع ساماندهی تولید کنسول های بازی ثابت و قابل حمل و پلت فرم و نرم افزار بازی ابری را بررسی کند. در حال حاضر، سه پلتفرم اصلی بازی ابری در روسیه وجود دارد: VK Play و MTS Fog Play و سرویس بازی Yandex Plus.

به گفته کارشناسان روسی، برای عرضه موفقیت آمیز کنسول بازی به حدود 150 بازی در ژانرهای مختلف، از جمله حدود 12 عنوان با بودجه هنگفت نیاز است. کارشناسان معتقدند فروش حداقل 20 میلیون کنسول با قیمت بین 500 تا 600 دلار ضروری است.

در مقایسه، فروش Xbox One کمتر موفق مایکروسافت به حدود 28.5 میلیون واحد در سراسر جهان رسید. بنابراین فروش 20 میلیون کنسول بازی گران قیمت در روسیه، بلاروس و قزاقستان ممکن است یک ماموریت غیرممکن به نظر برسد.